Zakazane życzenie- bajka opowiedziana inaczej


Marzenia są po to, by je spełniać. Niestety do ich zrealizowania nie wystarczy tylko wiara, ale czyny i ogromna walka z przeciwnościami losu. A gdyby tak w wasze ręce trafiła złota rybka, albo magiczna lampa, która spełniłaby wasze trzy życzenia bez żadnego wysiłku? Pstryk palcami i cały świat pada wam do stóp. Skorzystalibyście z daru? Jednak pamiętajcie, że każde wypowiedziane życzenie ma swoją cenę.

Aladyn zawsze należał do moich ulubieńców. Uwielbiałam oglądać jego wspólne przygody z dżinem. Razem z nimi śpiewałam piosenki, zażarcie kibicowałam im, by ich historia zakończyła się szczęśliwie. Nawet przed przystąpieniem do napisania tej recenzji powróciłam do opowieści o złodzieju, który znalazł magiczną lampę. Gdy tylko pomyślę o tym bohaterze uśmiech pojawia się na moich ustach. Dlatego, gdy przeczytałam na stronie wydawnictwa o ,,Zakazanym życzeniu", o tym, że historia przenosi czytelnika do świata znanego z Baśni tysiąca i jednej nocy, jest opowiedziana z perspektywy dżina - kobiety, nie wahałam się ani chwili i o nią poprosiłam, by jak najszybciej przystąpić do lektury. Coś czułam, że ta pozycja wywrze na mnie niezapomniane wrażenie. I nie myliłam się względem niej.
 
Pierwsze co się rzuca w oczy, to przepiękna okładka oddająca niezwykły klimat powieści. Od samego początku zostajemy wciągnięci w niesamowitą opowieść wykraczającą poza bajkę, którą znamy z lat dziecięcych. To wspaniała historia o zemście, walce dobra ze złem, przyjaźni i miłości, która nigdy nie miała prawa się zdarzyć. Autorka przenosi nas do niezwykłego, magicznego świata, który trzyma czytelnika w swoich szponach od początku, aż do samego końca w niewiedzy, niebezpieczeństwie. Pisarka z niebywałą precyzją przedstawiła opowieść z perspektywy dżina. Przelała we mnie wiele ciekawych emocji, które odczuwam aż do dnia dzisiejszego. Rozgrywające wydarzenia nie stoją w miejscu lecz pędzą w zastraszającym tempie, a zaskakujące zwroty akcji zapierają dech w piersi.
 
Od historii nie sposób się oderwać, fabuła jest doskonale przemyślana. Trzyma w napięciu, niewiedzy, strachu i niepewności, co w międzyczasie może się wydarzyć. Jaki los spotka bohaterów. Adrenalina wzrasta, by zaraz spaść na łeb na szyję. Opowieść owija niczym macki, chwyta swoją ofiarę szczelnie, nie pozwalając się oderwać od czytanej lektury, a po skończeniu wciąż trzyma w swoich sidłach tak byśmy o niej nie zapomnieli, lecz wciąż żyli jej historią.
 
Do tego świetnie wykreowane postacie, barwne, wyraziste od początku zaskarbiają sobie naszą sympatię. Utożsamiamy się z nimi, z wypiekami na twarzy obserwujemy ich poczynania, starania w dotarciu do szczęśliwego zakończenia. Pozycja zapewni niebywałą huśtawkę emocji. Gęsia skórka towarzyszy przy mroczniejszych scenach. Niebezpieczeństwo czai się na każdym kroku. Wystarczy chwila, by złapała czytelnika w swoje sidła. Cała ta otoczka wręcz przyciąga, przez co nie możemy się jej oprzeć. Jeszcze kiedyś powrócę do tej wspaniałej opowieści, by poczuć jeszcze raz jej niezwykły klimat, historię, a także magię, która przepełniła moje serce. Gorąco polecam.

Tytuł: Zakazane życzenie
Autor: Khoury Jessica
Wydawnictwo: SQN
Ilość stron: 384
Ocena: 6/6

Komentarze