Wywiad przeprowadzony z Magdaleną Zimną-Louis

1. Jakie wydarzenie zapoczątkowało to, że zaczęłaś pisać książki? Odmieniło to twoje życie?

Pasja pisania narodziła się u mnie przed moim narodzeniem. Moja mama będąc ze mną w ciąży czytała dniem i nocą. Jak sama twierdzi - nie mogła przestać! czytała sobie i mnie. Tak to się zaczęło.

2. Skąd bierzesz inspiracje do pisania? Czy córka też pomaga w pisaniu?

Jestem dobrym obserwatorem, wszystko co mnie otacza zapisuje w mojej głowie, potem w tych przeżyciach i obserwacjach można dłubać. Historie przychodzą do mnie same, nigdy nie poszukuję, nawet nie czekam. Córka jest aktorką, nie umie pisać, ja piszę dla niej teksty, kiedyś wypracowania, listy motywacyjne itd.

3. Z jakiej książki jesteś najbardziej zadowolona? Dlaczego?

Z "POLI" bo to była książka którą napisałam bez poprawek, bez przystanków, bez skreśleń. Toczyła się ta historia w mojej świadomości, przed snem, w samolocie, w pociągu, byle gdzie, wyświetlały mi się poszczególne sceny a potem musiałam je tylko spisać.

4. Co czujesz , gdy dostajesz pozytywne komentarze od czytelników? Zdarzały się negatywne komentarze?

Pola została przyjęta bardzo dobrze. Ani jednej negatywnej opinii, nigdzie! Pozostałe książki, dobrze ocenione, ale już nie tak umiłowane jak Pola. Negatywne komentarze przyjmuję dzielnie na klatę.

5. Gdybyś nie napisała książki to czym byś się zajmowała?

Dekorator wnętrz? Gdyby nie niechęć do chemii, może mogłabym być lekarzem?

6. Kiedy będzie dostępna w księgarniach kolejna twoja powieść? Jaki będzie miała tytuł?

Nie wiem. Podjęłam temat pedofilii, krzywdy wyrządzanej małym dziewczynkom przez ich najbliższych. Nie idzie mi dobrze. Na pewno nie skończę pisać w tym roku.

7. Mówiłaś, że ,, Ślady hamowania" napisałaś cztery lata temu. Ja się czułam jakbyś napisała to dopiero nie dawno. Czy inni też tak tobie mówili?

To mój debiut. Słaby. Niechętnie o tej książce mówię, choć jej publikacja otworzyła mi wiele drzwi i zachęciła do pisania bardziej poważnego.

8. Masz swojego ulubionego pisarza/pisarkę? Dlaczego akurat ta osoba? Czym ciebie zainspirowała do przeczytania jej/jego książek?

Lista cenionych przeze mnie pisarzy jest bardzo długa. Powstało tyle wspaniałych książek, nie wszystkie przeczytałam, nie zdążę już chyba przed śmiercią przeczytać wszystkiego co bym chciała. Bardzo lubię francuskich pisarzy jak Mauriac, Gary, Bazin, Camus, Balzak, Gide, Sagan. Z młodego pokolenia to Masłowska, Bator, Zadie Smith, dalej Amis, Myśliwski, Murakami itd. Nie ma jednego konkretnego.

9. Gdyby udało ci się przenieść do swojej książki i wcielić się w bohatera to kto by był tą osobą i dlaczego?

Ależ ja jestem w większości moich bohaterów!

10. Ostatnie pytanie... Pisałaś, że od września będziesz prowadzić warsztaty kreatywnego pisania. Czy ktoś to sfinansował? Jak tak to czy dużo osób tam uczęszcza? Co dokładnie przez te warsztaty robicie.

Projekt ruszy na przełomie listopada i grudnia. Czekam na fundusze wspierającą moja działalność, ale jak wszystko się uda, oficjalnie będę zapraszać i zachęcać do wzięcia udziału w moich warsztatach. Ciebie Madziu w pierwszej kolejności, bo wiem, że chciałabyś pisać.




Komentarze