Panna Młoda


Nike Farida – Polka, która wychowywała się w Libii. Uczyła się w arabskiej szkole dla dziewcząt, z której została relegowana za to, że nie salutowała Kaddafiemu. Młodość spędziła wśród gościnnych Arabów, w libijskich domach, gdzie nauczyła się gotować arabskie specjalności, tańca brzucha i malować ręce henną. Samodzielnie przejechała garbusem tysiąc kilometrów po Saharze.
Na jej oczach Libia, kraj ropą i miodem płynący, zmieniła się w ziemię spływającą krwią.
Przez wiele lat pracowała w branży PR i filmowej w amerykańskich korporacjach. Jest historykiem sztuki, a jej ukochani malarze to Vermeer i Caravaggio.
Farida – „jedyna, niepowtarzalna” – nazwała ją arabska przyjaciółka Salha, która zginęła podczas Libijskiej Wiosny w 2011 roku.
Panna Młoda
Kadafii siedem miesięcy temu przejął władzę w Libii. ,,Libia to kraj niemal sześć razy większy od Polski, mieszka tam tyle samo ludzi co w Warszawie. Określa ich Islam i święta księga Koran, którą ponoć podyktował Mahometowi archanioł Żibril, czyli biblijny Gabriel."
Na początku poznajemy Karen. To zielono oka szatynka z nielicznymi piegami na nosie. Ma szesnaście lat, urodziła się w Damaszku i wraz z rodziną mieszka na Marsa Brega. Wraz z mamą przyleciała poprzedniego dnia do kairskiego lotniska na wesele Jackie, siostry ojca. Życie małżeńskie mamy Karen i jej taty nie jest już takie piękne jak kiedyś. Jej mama ma problem z alkoholem...
W kolejnym rozdziale przenosimy się do Nowego Jorku do hotelu Marriotta Resorta, na Manhattanie poznajemy ojca Karen Jeremiego. Kilka miesięcy wcześniej poznał piękną dziewczynę Esther... Miło spędzają ze sobą czas do pewnego momentu, gdy wszystko zaczyna się sypać...
W dalszej części książki przenosiny się do Warszawy. Poznajemy Marię i jej bliźniaki. Kiedy dowiaduje się ona o ciąży jest zrozpaczona, ponieważ wie, że jej kariera runie szybko jak się pojawiła...  Nie czuje do dzieci żadnej miłości- tylko strach i złość... Jej mężem jest Roman- ich związek powoli się sypie.  Gdy w końcu Roman oznajmia jej że otrzymał kontrakt swojego życia i podjął pracę w Libii, znowu plany Marii muszą ulec zmianie...
Jak myślicie co się stanie? Czy związek mamy Karen z jej ojcem się poprawi? Czy Jeremy będzie jednak chciał wrócić do Esther? Czy Maria zacznie lepiej traktować swoje dzieci? Co będzie dalej? Nie dowiecie się, jeżeli nie przeczytacie.
Sama nie wiem co powinnam napisać o tej książce... Przymierzałam się długo do zrecenzowania jej historii. Czytałam wiele recenzji o niej... Nigdy z czymś takim się nie spotkałam, że dopadł mnie dół twórczy.
Po tytule sądziłam, że to będzie książka tylko o pięknych chwilach, lecz miło zostałam zaskoczona.  Nike Farida tak pięknie historię opisała, że po prostu nie wiem jak mam inaczej przekazać wam jej twórczość. Powiem tylko tyle... To niesamowita książka. Nadal trzyma mnie w swej mocy. Jak ją zdobyłam?Brałam udział w konkursie na fanpageu ,,Polacy nie gęsi i swoich autorów mają" w nagrodę otrzymałam tę właśnie książkę. Panna Młoda przybliżyła mnie do autorki i teraz bardziej chce zagłębić się w dalsze historie ,,Trylogii róży pustyni''. Jeszcze raz dziękuję ci Nike za piękną książkę, która sprawiła, że pozostanie w moim sercu na zawsze. Polecam.

Tytuł: Panna Młoda
Autor: Nike Farida
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Ilość stron: 432
Ocena: 6/6


Komentarze