Plotka, czyli oparte na faktach



Augusta mieszka w Anglii i słynie z serialowej roli ciapowatej kelnerki. Jej rodzice dawno nie żyją, a jej jedyną rodziną jest syn z którym siedem lat nie utrzymuje kontaktu. Na domiar złego nie rozstaje się z alkoholem. 

Któregoś dnia jej agent David oznajmia kobiecie, że pewna reporterka z ,,London Advance'' chce zrobić z nią wywiad na temat książki ,,Oparte na faktach" jej autorstwa, która wychodzi niebawem w papierowych okładkach. Jej były facet także zamierza wydać własną książkę ,,Jak poskładać złamane serce'' co bardzo denerwuje kobietę, gdyż wie, że może to dotyczyć także jej życia osobistego. 


Frances pochodzi z Kalifornii, ale ze względu na swoje marzenie przeniosła się do Anglii by pracować w redakcji. Jej przyjaciółką jest Sue i razem współpracują. Któregoś dnia spotyka się z Augustą by przeprowadzić z nią wywiad na temat jej książki, która utrzymuje się od tygodnia na liście bestsellerów, a po kilku pytaniach zaskakuje ją jej nietypowe zachowanie, gdy porusza tematy jakie autorka ewidentnie pominęła w książce. Augusta kilka dni po wywiadzie z Frances zaproponowała by razem z nią pojechała do Kalifornii, gdyż chciała zmusić byłego faceta o imieniu Kennet, by zaniechał wydania swojej książki. Posiada ona jeszcze jeden plan, który zapobiegnie rozpowiadaniu przez Kennetha kłamstw na jej temat... Nie dowiecie się jeżeli nie przeczytacie.


Książka bardzo lekka, ciekawa, pozwoliła mi się choć na chwilę oderwać od myśli o maturze, odprężyła. Historia Augusty jest bardzo ,,na czasie'' była gwiazda popada w alkoholizm, odsuwa się od najbliższych i nie potrafi żyć bez środków uspokajających. Chwilami bohaterka mocno mnie wkurzała swoim zachowaniem, ciętym językiem, ale zdarzały się też chwile, że z podziwem poznawałam jej dalsze poczynania. Frances to bardzo sympatyczna osóbka, chcąca spełnić swoje największe marzenie, lecz na razie jakoś jej nie wychodzi. Obie wyruszają do Kalifornii w różnych celach. Czy to osiągną? Przekonacie się, gdy chwycicie za tę książkę. 

W opisie byłam poinformowana o tym, że książka rozśmiesza do łez, a gdy wczytywałam się w kolejne kartki uświadamiałam sobie, że żadna sytuacja opisana w historii Augusty i Frances nie doprowadziła mnie do nawet najmniejszego uśmiechu. Sądzę, że autorka miała przedziwne poczucie humoru. Książka pokazuje, że alkohol jest zły i potrafi zniszczyć każde życie, gdy się go bierze w nadmiarze, można stracić rodzinę. 


Podsumowując książka dobra na rozluźnienie i na chłodne, nudne dni. Lekka zapewniająca dobrą rozrywkę. Poucza, a także nie nudzi. I pomimo, że mnie nie rozśmieszyła to i tak bardzo dobrze się przy niej bawiłam. Polecam.


Tytuł: Plotka, czyli oparte na faktach
Autor: Elizabeth Renzetti 
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Ilość stron: 360
Ocena: 4/6

Komentarze