Pozytywnie nieobliczalni



Marlon pracuje w kancelarii adwokackiej: Jest dobrze zobowiązującym się młodym prawnikiem. Jego kompanem jest Robert kolega z pracy z którym wieczorami chętnie chodzi do pabu na drinki żeby się odstresować. Bohater nie lubi swojej pracy, zasad tam panujących (jest to duża korporacja prawna) szefa, dlatego postanawia przeciwstawić się systemowi tam panującemu. 

Książka ,,Pozytywnie nieobliczalni" ukazuje nam świat adwokatów i prawników. Walkę o jak najlepsze stanowiska, pozycję społeczną, bycie ,,cool'' w tym zawodzie tzw. wyścig szczurów. 

Atutem tego opowiadania jest niebanalny humor i lekka ironia. Autor wprowadza nas w świat wielkiej korporacji, dużych pieniędzy i bezwzględności w życiu. Młody prawnik musi podjąć decyzję, czy będzie wierny swoim przekonaniom, czy postawi na zawodowy prestiż i pieniądze, a może nadal będzie próbował w firmie pozostać, gdzie rządzi szef tyran, wyciskający wszystkie soki z tzw. młodego prawniczego wilczka. A może nasz bohater przeciwstawi się temu wszystkiemu, przejrzy na oczy i zrozumie co w życiu liczy się naprawdę? A jest to jak dla mnie rodzina i przyjaciele. A może dla nas jest to coś innego? Nie dowiecie się jeżeli nie przeczytacie.

Moja ocena tej pozycji jest średnie. Książka nie posiada konkretnej fabuły. Jest przeciętna, mnie nie zachwyciła, bo też nie interesuje mnie świat prawniczy. Jeżeli ktoś z was lubi takie klimaty gorąco polecam. Ja może jeszcze do tego typu literatury jeszcze nie dorosłam żeby zostać adwokatem, prawnikiem, lub prokuratorem trzeba kilka lat się ciężko uczyć, mieć mądrą głowę i chęci, a potem dostać się na wymarzoną świetną praktykę (tak jak nasz bohater). Nie jest to łatwy kawałek chleba, trzeba poświęcić się dla tego zawodu, firmy dla której się pracuje, oddać całego siebie. W tym szalonym pędzie gubimy to co najważniejsze, samego siebie i swoje przekonania. Do momentu aż obudzimy się i przejrzymy na oczy tak jak Marlon- nasz główny bohater.

Podsumowując autor dostaje ode mnie plusa za styl, humor i ironię. Jednak mnie książka nie zachwyciła , nie spodobała się i to jest ten minus. Jeśli ktoś z was lubi taki temat to jest historia dla was, jednak ja jestem stanowczo na nie. Pozostawiam wam dalszą ocenę. Polecam. 

Tytuł: Pozytywnie nieobliczalni
Autor: Marcin Brzostowski

Ilość stron: 189
Ocena: 2,5/6

Komentarze