Tajemnica rodu Sogliano



W koralu zamknięty jest morski powab i tajemnica natury, harmonia między królestwami minerałów, roślin i zwierząt. Choć przypomina kamień, wcale nim nie jest, choć kształtem podobny jest do rośliny, nie można nazwać go rośliną i nie jest zwierzęciem, mimo, że jego szkielet rodzi się z wydzieliny milionów mikroskopijnych polipów, którym zawdzięcza wytrzymałość i ognisty kolor krwi. 


Pierwszymi osobami, którzy małymi krokami wkraczali w fascynujący świat poławiaczy i handlarzy koralu byli ludzie z rodu Sogliano. Ich fortuna narodziła się już od dziewiętnastego wieku, czyniąc ród Sogliano bardzo wpływowym i bogatym. Umiejętności wydobycia koralu przekazywane były z pokolenia na pokolenie, z ojca na syna, z matki na córkę. W ich żyłach nigdy nie płynęła błękitna krew, ale należeli do arystokracji- koralowej szlachty. Wszyscy żyli spokojnie, pławiąc się w luksusie. Do czasu... Pewnego dnia ginie głowa rodu Edoardo w wypadku samochodowym. Wszystkie obowiązki, ciężar utrzymania biznesu spadają na barki Orsoli- jego żony. Żeby jeszcze tego było mało dowiaduje się o tajemnicy swojego męża, który skrywał przed wszystkimi. Ta tajemnica zmienia jej punkt widzenia jej idealnego męża. Przez zaistniałe wydarzenia czuła niepokój, smutek i oszołomienie. Nie potrafiła pozbierać myśli, ani stawić czoła zarządzaniu firmą. Potrzebowała czasu, musiała się zastanowić i odnaleźć równowagę, a potem podjąć jakiekolwiek decyzje. Dlatego postanowiła wyjechać na jakiś czas do domu rodzinnego, gdzie powracając do przeszłości próbuje odnaleźć swój wewnętrzny spokój i równowagę. Czy jej się uda? Co to za tajemnica, która nie pozwala Orsoli normalnie funkcjonować? Nie dowiecie się jeżeli nie przeczytacie. 

,,Tajemnica rodu Sogliano" to niezwykła i zaskakująca książka z jaką miałam dotychczas styczność. Powieść nie przedstawia przepychu, bogactwa, luksusu rodu, tylko ich zmagania, trudy, walki z jego osiągnięciem. Książka zawiera w sobie także różne tajemnice, które po śmierci męża odkrywa Orsola. Te tajemnice rozbijają idealny świat w jakim żyła. Teraz musi stawić czoło wyzwaniu, które zostało jej narzucone. Jednak żeby do tego dojść i podjąć jak najlepsze decyzje musi wyjechać, uporać się z demonami przeszłości jej jak i jej męża. Wraz z nią przeniesiemy się do przeszłości, poznamy historię jej życia, jak poznała się z Edoardo, a także emocje jakie jej towarzyszyły po jego śmierci. Czy warto było okłamywać żonę? Może gdyby Edoardo znalazł w sobie odwagę i przyznał się do skrywanych tajemnic życie Orsoli potoczyło by się zupełnie inaczej? Może łatwiej byłoby jej podjąć decyzje względem chaosu w którym się znalazła? Może demony przeszłości nie łapały by jej tak uporczywie i nie ściągały w najciemniejsze zakamarki podświadomości... Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź na kartkach powieści. 

Ciężar tajemnicy jaki spadł na Orsolę przytłoczył ją. Sama na jej miejscu nie dałabym rady, dlatego z zapartym tchem obserwowałam jej zmagania z zaistniałą sytuacją, poznawałam jej emocje z wypiekami na twarzy, historię życia ze łzami w oczach, miłość, która połączyła dwa różne światy, a także smutek, żal, ból chwytający za serce. Jest kobietą po pięćdziesiątce, która wiele przeszła, dużo wytrzymała i nie załamała się psychicznie, po drodze zawsze miała przy sobie przyjaciółkę, która pomagała jej się uporać z demonami przeszłości. Bardzo zafascynowała mnie Orsola, a także jej determinacja by spełnić życzenie zmarłego męża. Zagłębiałam się w jej psychikę i z każdym rozdziałem zaskakiwała mnie swoją siłą i walką by się nie załamać. Z przyjemnością zapoznałam się z ,,Tajemnicą rodu Sogliano" i w smutnych chwilach będę powracać do tej pięknej historii, która zabrała mnie nie tylko w świat ludzi, ale także w niezwykły krajobraz Włoch i Mediolanu.

Książka zaskoczyła mnie swoją lekkością, dobrze napisaną fabułą, a także niesamowitą historią, która wciągnęła mnie do reszty. Dzięki niej mogłam poznać sprzedaż, obróbki i handel koralem, zmagania rodziny Sogliano nad osiągnięciem sukcesu, a także niezwykły klimat jaki im towarzyszył. Bohaterowie bardzo dobrze wykreowani, którzy wprowadzają nas w niezwykły i fascynujący świat. Odkrywają przed nami karty z życia i ekstrawaganckiego biznesu o którym nigdy nie miałam pojęcia. Powieść jest świetnie napisana, nie nudzi, a wręcz pochłania w świat, który chce nam przekazać, byśmy go zrozumieli i wraz z bohaterami przeżyli niezwykłe chwile pełne emocji. Przeniosłam się do Włoch, a potem z Orsolą kroczyłam po nieznanych ścieżkach Mediolanu, odkryła przede mną uroki, sekrety, ciekawych mieszkańców, a także opowiedziała mi historię tego miasta. To niesamowita książka przy której przyjemnie się odprężymy i zasmakujemy piękne uroki miasteczka. Gorąco polecam.

Tytuł: Tajemnica rodu Sogliano
Autor: 
Sveva Casati Modignani

Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Ilość stron: 488
Ocena: 6/6

Komentarze

  1. z tego co piszesz, to książka jest zupełnie inna niż sądziłam po zobaczeniu okładki. Ktoś, kto powiedział, że nie ocenia się ksiązki po okładce miał 100% racje :)
    serdecznie pozdrawiam i zostaję na dłużej ♥


    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz