Anna May



Gdybyśmy otrzymali szansę cofnięcia czasu zrobilibyśmy to? Zmienili bieg wydarzeń i zaczęli wszystko zupełnie od nowa? Czy obralibyśmy dobrą drogę? Życie to rozdroża, nie ważne, którą drogą podążymy zawsze czeka na nas coś, co zmieni nasze życie do góry nogami. Los płata nam przeróżne figle, nim się obejrzymy już wrzuca nam przeróżne kłody pod nogi tak abyśmy się już z nich nie podnieśli. Jednak my robimy jej na przekór. Podnosimy się z klęczek, poprawiamy koronę i zasuwamy dalej do przodu. Wiemy, że pomimo różnym przeciwnościom losu damy sobie radę. A jak poradziła sobie nasza główna bohaterka Anna?
Anna May to bardzo piękna i atrakcyjna kobieta. Od czterech lat mieszka w Krakowie, studiuje historię sztuki na ostatnim roku, wynajmuje mieszkanie wraz ze swoim najlepszym przyjacielem homoseksualistą Lukasem i całkiem dobrze się jej powodzi w życiu. Do pewnego czasu. Gdy jej finanse coraz bardziej się zmniejszają, zmuszając ją do podjęcia pracy postanawia jeszcze raz spróbować swoich sił jako modelka. Jednak o dziwo zamiast trafić na casting ląduje w pracowni malarskiej intrygującego i tajemniczego obcokrajowca- Adama Northona. Ten proponuje jej pozowanie do jego obrazów. Dziewczyna nie chce się zgodzić, jednak przyparta do muru przez ciągle ubywającą gotówkę przyjmuje ofertę malarza. Nie tylko to stanie na drodze naszej głównej bohaterki. Pewnego dnia jej przeszłość znowu da o sobie znać. Nieoczekiwana paczka z rzeczami jej zmarłej matki obudzi demony przeszłości, które tak skrzętnie ukrywała w najciemniejszych zakamarkach podświadomości. Anna pomimo obaw decyduje się odnaleźć ojca, którego nigdy w życiu nie poznała. Bohaterka będzie musiała się zmierzyć z wieloma przeciwnościami losu, nie tylko ze swoimi koszmarami, ale i z mroczną historią swojej rodziny. Jednak prawda będzie o wiele gorsza od niewiedzy. Czy Anna sobie poradzi? Nie dowiecie się jeżeli nie przeczytacie.

Gdy tylko spojrzałam na okładkę wiedziałam, że książka wywróci moje życie do góry nogami. I nie myliłam się. Piękna i zmysłowa kobieta magnetyzuje spojrzeniem, który przyciąga. Jej oczy wwiercają się w naszą duszę chwytając ją w swoje sidła i na długo nie puszczając spod swojego uroku. Kobieta na okładce jest istną zagadką, którą za wszelką cenę chce się odkryć, dlatego po nią sięgnęłam. Chciałam się przekonać, czym tak naprawdę mnie zachwyci. Wielkim zaskoczeniem dla mnie był fakt, że powieść przeszła moje najśmielsze oczekiwania.

Historia Anny od pierwszych kartek pochłonęła mnie do reszty. Z przyjemnością ugościła mnie w swoim świecie i zaoferowała wiele ciekawych atrakcji, które ani na moment nie były mnie w stanie znudzić. Wartka akcja zapewnia nam wiele niezapomnianych doznań. Książka jest bardzo lekka, napisana prostym zrozumiałym językiem. Bohaterowie są barwni, posiadają bardzo ciekawe osobowości z czego nie sposób ich nie polubić. Autorka zaskakuje i zadziwia swoją starannością dbania o detale, pomysłem, zadziwiającym mieszaniem przeróżnych gatunków. Każdy czytelnik odnajdzie w niej coś dla siebie. Ta niezwykła mieszanka wybuchowa sprawiła, że powieść jest niesamowita i jedyna w swoim rodzaju. Jestem pozytywnie zaskoczona książką. Nie spodziewałam się, że aż tak trafi do mojego serca. 

Czytając książkę zapomniałam o swoich troskach, obowiązkach, które czyhają na każdym kroku. Anna wciągnęła mnie w swój niezwykły świat, odkryła swoją historię przy której mogłam towarzyszyć, chłonąć wszystko szeroko otwartymi oczami. Przelała na mnie nie tylko swój ból i cierpienie spowodowane przeciwnościami losu, ale także obdarzyła mnie swoją radością, miłością i ciepłem. Pozwoliła zajrzeć nie tylko w swoje myśli, ale także w głąb swej duszy, która urzekła mnie od samego początku. 

,,Anna May" pochłania się jednym tchem. Czytelnik nie jest w stanie ani na moment się zatrzymać, gdyż wydarzenia zawarte w książce biegną w zastraszającym tempie. Chcemy się dowiedzieć za wszelką cenę jak potoczą się dalsze losy naszej głównej bohaterki, a także losy osób, które ją otaczają. Historia z życia wzięta, autorka ukazuje nam ciężkie uroki prawdziwej rzeczywistości, jak trudno czasami wstać, gdy wydarzenia z życia przypierają nas do muru. ,,Anna May" to książka obok, której nie można przejść obojętnie. 

Podsumowując powieść jest fantastycznym debiutem autorki. Książka warta była nagrodzenia w konkursie „Literacki Debiut Roku". Zapewniła mi wiele niezapomnianych chwil pełnych emocji, oderwała od szarej rzeczywistości, odkryła przede mną swoje uroki, dylematy, rozterki, a także miłość i szczęście. Uważam, że każda osoba powinna zapoznać się z tą powieścią. Godna przeczytania, nie zawiedziecie się. Gorąco polecam.

Tytuł: Anna May
Autor: Agnieszka Opolska
Wydawnictwo: Novae res
Ilość stron: 382
Ocena: 6/6


Komentarze