Woła mnie ciemność



Ciemna strona mocy mnie do siebie przyciąga, nie potrafię się jej oprzeć, kusi mnie różnymi sposobami, oddaje się jej z łatwością... A ty? Czy będziesz w stanie się od niej uwolnić? Czy tak jak mnie wciągnie cię w wir grozy?

Armagnac Jardineux pochodzi z dobrego, zamożnego domu. Jego rodzina od zawsze prowadziła zarządzanie plantacjami. Na chłopaka miała przyjść niebawem pora by i on zaczął brać czynny udział w tym co robił jego ojciec. Dlatego rodzina wysłała go do dziadka, by stamtąd trafić do Londynu do renomowanej uczelni. Jednak los pokrzyżował mu plany. Rozpętała się woja między Północą, a Południem. Splądrowała wszystko odbierając chłopakowi nadzieję na lepszą przyszłość. Ledwie rozpoczął samodzielne dorosłe życie, a cały jego poukładany świat legł w gruzach jak domek z kart. Stał się zubożałym sierotą o domniemanych arystokratycznych korzeniach, który oprócz umiejętności władania czterema językami, gry na fortepianie i zaawansowanej wiedzy ekonomicznej, nie miał nic.

Lothar Mintze- Chałturnik, który potrafi grać na skrzypcach. Poszukuje partnera do duetu instrumentalnego. W barze zauważa pijanego Armagnaca, który pomimo upojenia alkoholowego gra bezbłędnie, pięknie. Postanawia wyciągnąć chłopaka z dna rozpaczy i razem trafiają pod skrzydła tajemniczego mecenasa młodych artystów lorda Edgara Francisa Huntingtona. Obaj otworzą przed Armagnacem drzwi na najsłynniejsze i pełne przepychu londyńskie salony. Jednak ten sukces będzie wymagał ogromnej ceny. Jakiej? Dowiecie się jeżeli sięgnięcie po książkę.

Gdy tylko zobaczyłam tajemniczą okładkę powieści wiedziałam, że muszę ją jak najszybciej zdobyć. Nie zważając na obowiązki i zaległości czytelnicze zabrałam się za czytanie. Po pierwszym rozdziale przepadłam z kretesem. Książkę pochłania się jednym tchem z wypiekami na twarzy. Ciągle kusi nas chęć poznania dalszych losów bohaterów, dlatego nie jesteśmy w stanie ani na moment odłożyć powieści bo gdy tak się stanie już nas do siebie przyciąga. Rewelacyjnie się ją czyta, z ogromnym zainteresowaniem. Styl autorki jest bardzo lekki, a zarazem ciekawy, dlatego nie mamy problemu w odnalezieniu się w historii powieści. Posiada wyszukane słownictwo, bardzo bogate, postacie są barwne, prawdziwe, doskonale skonstruowana fabuła i wiele innych zalet posiada ta konkretna powieść.

Jeszcze nigdy nie spotkaliście się z taką książką. Doprowadza do szaleństwa, obok niej nie da się przejść obojętnie. Zawładnie twoim sercem na dobre. Akcja wciągnie cię w niesamowity wir wydarzeń, które będą cię trzymały w swoich sidłach do samego końca. Świat tak realistycznie przedstawiony, że czytelnik czuje jakby znajdował się w opowiadanej historii. Towarzyszymy bohaterowi na każdym kroku, wyobrażamy sobie wszystko to co go otaczało. W tle rozbrzmiewała piękna muzyka, która wwiercała się w naszą duszę. Książka, aż kipi ogromną mocą, którą trzeba poznać.

,,Nim się obejrzysz, będzie miał cię w garści. Jedno spojrzenie sprawi, że będziesz chciała mu się oddać bez pamięci".

Każdy z mężczyzn zawładnął moim sercem. Edgar tajemnicza, intrygująca, demoniczna postać. Z każdym rozdziałem pragnęłam go coraz lepiej poznać, co takiego w sobie skrywa, dlaczego tak bardzo zawładnął mą duszą. Ten bohater potrafi przyciągnąć w swoje sidła, działa jak narkotyk, który uzależnia, a także pobudza zmysły swoją obecnością. Nie sposób uwolnić się spod jego uroku. Lothar postać, która skrywa w sobie dwa oblicza. Raz jest kruchy i delikatny, a po chwili przeradza się w dziką bestię. Uwodzi, miesza, zachwyca, przyciąga, podnieca. Nie sposób go nie pokochać. Armagnac mężczyzna, który potrafi pięknie, zmysłowo grać. Gdy tylko palce dotykały klawiszy odpływałam razem z nim porywana przez cudowną muzykę, wraz z nim przeżywałam jego wahania, zamieszanie, niepewność, strach przed nadchodzącą przyszłością. Zaglądałam w jego psychikę, poznawałam jego emocje, marzenia, myśli. Towarzyszyłam mu w zlotach i upadkach. Kibicowałam mu z całych sił, gdy autorka podrzucała mu różne kłody pod nogi. Śmiałam się, płakałam, złościłam, przeklinałam, podniecałam i nie tylko. Książka wywraca świat do góry nogami, a chęć wydostania bohaterów z powieści wzrasta z każdym rozdziałem. Nie mogę się doczekać kolejnych części. Jestem bardzo ciekawa co nowego autorka nam zgotowała. Gorąco polecam.

Tytuł: Woła mnie ciemność
Autor: Agata Suchocka
Wydawnictwo: Novea Res
Ilość stron: 351
Ocena: 6/6

Komentarze