Złe dziewczyny nie umierają



Czy wierzysz w duchy? W nadprzyrodzone siły? Ja do pewnego czasu nie wierzyłam. Przecież to bujda na resorach, bajki dla dzieci, ale gdy tylko przeczytałam książkę... Wszystko się zmieniło...

Główną bohaterką powieści jest Alexis piętnastolatka z różowymi włosami. Na tle rówieśników wyróżnia się nie tylko wyglądem, ale także charakterem. Sprowadza na siebie coraz to nowe kłopoty z czego stała się częstym gościem na dywaniku dyrektora. Spędza w kozie wiele godzin, nie ma przyjaciół, rodzinę też ma nie najlepszą. Jej mama ciągle zapracowana, wiele godzin spędza w pracy, tata zawsze nie obecny, żyje we własnym świecie, a młodsza siostra Kasey pomimo przerażającej pasji kolekcjonowania lalek zachowywała się coraz to dziwniej. Mówiła do lalek, miała niepohamowane napady złości. Do tego w domu dzieją się zaskakujące rzeczy nie do pomyślenia. Początkowo Alexis brała je za urojenia, jednak z czasem zdaje sobie sprawę, że to wszystko dzieje się naprawdę i tylko ona może podjąć walkę z czającym się zagrożeniem i uratować siostrę. 

Gdy tylko otrzymałam nadchodzącą zapowiedź od wydawnictwa wiedziałam, że muszę się zapoznać z powieścią Katie Alender. Nie tylko posiada intrygujący tytuł, który już od pierwszego wejrzenia zachęca do sięgnięcia po książkę, ale także opis, który zapewnia nas, że wiele będzie się działo. I nie zawiodłam się. Powieść porywa nas w wir wydarzeń. To nie tylko historia opowiadająca o zwykłej nastolatce, która zmaga się z brakiem znajomych, wzlotami i upadkami, czy trudem dorastania, to opowieść, która dozuje napięcie, stopniowo je podkręca, podsyca by na końcu wzniecić ogień, który niszczy wszystko dookoła. Mrozi krew w żyłach, sprawia, że czytelnik wciąż czuje gęsią skórkę na plecach. 

Adrenalina gwałtownie wzrasta by po chwili spaść na łeb na szyję. Powieść przeraża, szokuje, roztrzaskuje serce na milion kawałeczków. Nie sposób się od niej oderwać, a gdy dobrniemy do końca książka wciąż żyje w naszej podświadomości. Nie pozwala o sobie tak szybko zapomnieć. Bohaterowie świetnie wykreowani, od pierwszych kartek wciągają nas w swoją historię, którą chcą nam przedstawić, a książkę pochłania się w zastraszającym tempie. Styl autorki jest bardzo dobrze przemyślany, fabuła świetnie skonstruowana. Nie sposób odgadnąć co wydarzy się dalej. Do tego jest przesycona różnymi emocjami, które odczuwamy do samego końca.

Spodobał mi się pomysł przedstawienia książki. Miałam wrażenie jakby Alexis siedziała na wprost mnie i opowiadała o wszystkich wydarzeniach, które miały miejsce. Gdy sceny stawały się coraz bardziej przerażające moje serce biło jak szalone, zagryzałam zęby z nadmiaru emocji, jednak nie potrafiłam książki ani na moment odłożyć. Zaglądałam w podświadomość Alexis, poznawałam jej myśli, przeżycia, doznania, emocje. Powieść zawładnęła mną do granic możliwości. Gorąco polecam.

Tytuł: Złe dziewczyny nie umierają
Autor: Katie Alender
Wydawnictwo: Ferria Young 
Ilość stron: 360
Ocena: 6/6

Komentarze