Między życiem, a życiem


Każdy z nas chce mieć własny wybór, jakimi drogami podąży w swoim życiu, by osiągnąć upragnione szczęście. Nikt przecież za nas nie zadecyduje, to my jesteśmy kowalami naszego losu. Choć czasem zastanawiamy się nad tym, co byłoby, gdyby... Gdyby na przykład można przeżyć to, co już za nami od nowa, ale po drodze zmienić te z naszych wspomnień, które na zmianę zasługują... Co jednak, jeśli moglibyśmy zmieniać przeszłość, ale nie w taki sposób, o jakim marzylibyśmy?

Sabine otrzymuje właśnie taką szansę. Co dwadzieścia cztery godziny następuje przeskok, przechodzi z jednego życia do drugiego, z biednego miejsca do bogatego. Czy jest szczęśliwa? Czy może sama decydować o tym, jak potoczy się jej dalsze życie? Czy ma wybór? Czy jednak tajemnicza siła ma nad nią przewagę i to ona wie, co dla niej najlepsze?

Sabine nie jest zwykłą nastolatką. Jej życie wygląda zgoła inaczej niż u przeciętnych dziewczyn w jej wieku. W jej życiu, zawsze o północy nastaje przeskok, najpierw żyje w Roxbury dzielnicy Bostonu, a następnie w bogatym Wellesley i tak przez osiemnaście lat. Jest dwoma osobami w jednym ciele. Cechy fizyczne, pamięć oraz imię pozostają niezmienne, cała zaś reszta podlega zmianom. Najpierw w jednym wcieleniu, gdzie ma młodszą siostrę, jej rodzina jest nie zamożna, ledwo wiążą koniec z końcem, a gdy wybija północ nastaje zwrot i żyje w drugim wcieleniu, gdzie jej rodzina jest bogata, ma wielu przyjaciół i wszystko, o czym, jako uboga dziewczyna może tylko marzyć. Niestety to, co się wydarzy w jednym życiu nie ma kontynuacji w tym drugim. Rzeczy materialne zawsze zostają po jednej stronie. Gdy coś zmieni w swoim wyglądzie, jest chora, czy się skaleczy wszystko ma odzwierciedlenie w obu rzeczywistościach. Jednak pewnego dnia wszystko się zmienia. Dziewczyna dostrzega pewną szansę... Co postanowi? Jak potoczą się jej losy? Tego musicie się już dowiedzieć sami.

Bardzo zaciekawił mnie tytuł książki, a także opis na okładce, więc bez zastanowienia sięgnęłam po ,,Między życiem, a życiem". Zastanawiałam się, o czym może być, wiele scenariuszy przewinęło się w mojej głowie o czym może opowiadać, jednak to co otrzymałam przerosło moje najśmielsze oczekiwania. Czasami miałam problem w odnalezieniu się w historii, gdyż przeskakiwałam z jednego miejsca do drugiego, jednak książka bardzo mnie zaciekawiła. Pierwszy raz miałam styczność z taką tematyką i zostałam pozytywnie zaskoczona. Powieść jest lekka, bardzo szybko się ją czyta, wręcz pochłania z ciekawości dalszych losów naszej głównej bohaterki. Nie sposób o niej zapomnieć na długo. To piękna i mądra książka pokazująca nieustającą walkę Sabine samej ze sobą, by w końcu jej życie mogło stać się takie, jak każde inne. Bez ciągłych przeskoków, zmian, tylko zwykłe życie nastolatki z jego normalnymi problemami, które łatwo można rozwiązać.

Autorka doskonale ukazuje dwa życia dziewczyny. Możemy poznać jej marzenia, przeżycia, emocje, mamy wrażenie jakbyśmy siedzieli w jej głowie i wszystko widzieli jej oczami; to, co ją otacza i kto jej towarzyszy w obu rzeczywistościach. Dziewczyna stara się w miarę normalnie żyć, jednak częste przeskoki męczą ją, a nawet przerażają. Gdy któregoś dnia pojawia się promyk nadziei na zmianę postanawia wykorzystać swoją szansę, ale czy jej się uda?

Uważam, że pomysł na taką fabułę jest bardzo udany, zaciekawi nie tylko młodzież, ale także osoby starsze. Warto się z tą powieścią zapoznać, po pierwsze dlatego, że pobudza ciekawość i zadziwia, a czasem nawet szokuje, po drugie zaś jej akcja nie zwalnia lecz wciąż bardzo zdecydowanie podąża do przodu. Emocje towarzyszą nam na każdym kroku, razem z bohaterką odczuwamy radość, smutek, ból, miłość i wiele więcej. To była dla mnie niezapomniana przygoda i na pewno nie raz ją powtórzę. Gorąco polecam.

Tytuł: Między życiem, a życiem
Autor: Shirvington Jessica
Wydawnictwo: Dreams

Ilość stron: 288

Ocena: 5/6

Komentarze

  1. Słyszałam już o tej książce, ale poświęciłam jej za mało uwagi. Myślę, że zapowiada się świetnie i z przyjemnością po nią sięgnę :) Dobra recenzja! Zdecydowanie zachęca.
    ___________
    ZAPRASZAM SERDECZNIE NA NIEZWYKŁE WYDARZENIE!

    7 dni z Sylwią Trojanowską!

    Przez siedem dni (07.03.2016-13.03.2016) na moim blogu możecie zadawać pytania Sylwii Trojanowskiej.
    Do wygrania jest wyjątkowy egzemplarz „Szkoły latania” z autografem autorki.

    Zapraszam na stronę wydarzenia: https://www.facebook.com/events/124397587952441/

    lub blog
    www.recenzjezpazurem.pl

    Pozdrawiam,
    Diane Rose

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz