Motylek



W końcu miałam czas by sięgnąć po książkę Katarzyny Puzyńskiej pod tytułem ,,Motylek". Z wielką przyjemnością zabrałam się za lekturę, ponieważ przeważnie kryminały mnie nie ciekawią, bo albo ktoś coś źle napisze, pomiesza, lub sprawi, że już na początku mnie nie wciągnie to już tej książki nie przeczytam. U Katarzyny Puzyńskiej było wprost przeciwnie. Od razu wciągnęła mnie w swoją historię we wsi Lipowo.

Na początku książka opowiada o życiu Weroniki Nowakowskiej, która przeprowadziła się z Warszawy do Lipowa, ponieważ chciała zacząć życie od nowa. Wciąż jest zła na swojego byłego męża za to, że myśląc, iż dając byłej żonie pokaźną sumkę za wspólne życie to wybaczy mu zadość uczynienie. Widać jednak pomylił się co do tego...


Powiem tak... Na początku było mi szkoda tej kobiety, ale później, że ten facet był skończonym doopkiem, ponieważ zostawił taką fajną dziewczynę. Nigdy nie rozumiałam płci przeciwnej i do teraz nie potrafię zrozumieć ich toku myślenia... 


Powracając do książki. 


Lipowo jest wsią podobna do każdej innej, mały kościół, sklep, kilku mieszkańców, którzy się bardzo dobrze znają i wiedzą praktycznie wszystko o sobie. Lecz miła sielanka życia musiała prędzej, czy później się skończyć...


Pewnego mroźnego poranka zostaje znalezione zmasakrowane ciało zakonnicy- ,,Kończyny i tułów były zmiażdżone, odsłaniając groteskowo pokręcone narządy wewnętrzne [...]".

Na początku uważa się, że kobieta została przejechana przez samochód, lecz później okazuje się, że... 

Są pierwsi podejrzani... Kim jest morderca? Czy ofiara jest powiązana z mieszkańcami wsi? Czy tajemnicza rodzina zamknięta w czterech ścianach ma jakiś związek z zaistniałą sytuacją...?


Po kilku dniach morderca znowu atakuje... Wszyscy mieszkańcy są przejęci całym zajściem...

Kim jest zatem sprawca? Czy zginie ktoś jeszcze? Tego nikt się nie dowie jeżeli nie przeczyta książki.

Autorka ciekawie opisała całą historię książki. Po prostu nie da się od niej oderwać, od samego początku, aż do końca książki. Wydaje się czasami, że już wiemy kto jest mordercą, ale gdy czytamy dalej nasze przypuszczenia w sprawie sprawcy zmieniają się diametralnie. Z przyjemnością zabrałam się za lekturę. Polecam. 



Tytuł: Motylek
Autor: Katarzyna Puzyńska
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Ilość stron: 252
Ocena: 5/6

Komentarze