Nieumarła i niezamężna


Mary Janice Davidson- Amerykańska autorka urodzona w 1970 roku, pisząca przede wszystkim w tematyce paranormale romans, ale także regularne romanse i książki dla młodzieży. Zasłynęła przede wszystkim z dwóch serii książek "Wyndham" i "Undead". Znajduje się na liście bestellerów The New York Times- i USA Today. W 2004 wygrała Romantic Times Reviewer’s Choice Award i była nominowana do niej także w 2005 roku. 

Mieszka ze swoim mężem i dwójką dzieci w Minnesocie.


Informacje o autorce wzięte z (Lumibyczytać.pl)


Od dwunastego roku życia zaczęłam czytać książki i były nimi same wampiry. Sama nie wiem co dokładnie mnie do nich przyciągało, ale zapewne chciałam sprawdzić, czym różnią się z charakteru i umiejętności, a co posiadają wspólnie. Przeczytałam dziesiątki książek o wampirach, ale ta najbardziej trafiła w mój gust.

Elizabeth Taylor (lub Betsy) to trzydziestoletnia kobieta i pracuje jako sekretarka w nie najlepiej zarządzanej firmie. W dniu urodzin zostaje zwolniona z pracy, a ojciec wraz z macochą deklarują się, że nie mogą przyjść na jej przyjęcie urodzinowe. W końcu nie zauważa nadjeżdżającego samochodu i ginie potrącona przez ciężarówkę. Bohaterka ma bzika na punkcie drogich, markowych rzeczy, więc gdy budzi się w domu pogrzebowym w trumnie ze starymi i tanimi pantoflami macochy, po prostu pada w szał, lecz po jakimś czasie zaczyna sobie uświadamiać, że nie do końca umarła. Postanowiła popełnić samobójstwo, lecz żadna z metod nie dała wyczekiwanego rezultatu. W końcu, gdy zaczyna sobie uświadamiać, że coś jest nie tak zaprzestaje obmyślania kolejnych prób samobójczych (skończyły jej się pomysły). Któregoś dnia zostaje uświadomiona, że jest wampirzycą, lecz i wtedy nie zaprzestaje obmyślania nowych planów zakończenia swojego żywota. Gdy godzi się z losem jaki ją spotkał i zaczyna jakoś żyć, w jej życie zaczyna ingerować przystojny i denerwujący wampir, który on jak i reszta oznajmia jej, że jest królową...

Nie wiedziałam, że tak bardzo książka wciągnie mnie w swoje sidła. Przeczytałam ją w jeden dzień. Pełna humoru i zadziwiających akcji. Co chwilę wybuchałam głośnym śmiechem, co nie uszło uwadze mojej mamie, ponieważ często zaglądała pytając: ,,co cię tak rozbawiło". Sama nie wiem co mam myśleć o autorce i o czym myślała pisząc tą powieść. Jedno jest pewne. To jedna z lepszych historii o wampirach jaką czytałam i zachęcam was do jej przeczytania. Polecam.


Tytuł: Nieumarła i niezamężna
Autor: Maryjanice Davidson
Wydawnictwo: Amber
Ilość stron: 180
Ocena: 5/6


Komentarze