Zostań jeśli kochasz


Poruszająca książka o dającej wsparcie rodzinie, przyjaźni, samotności i znajdowaniu swego miejsca na ziemi, o umiejętności żegnania się z przeszłością i przyjmowania tego, co nadchodzi. Zostań jeśli kochasz opowiada o potędze miłości i wyborach, których każdy z nas musi dokonać. Czy aby na pewno?

Główną bohaterką jest siedemnastoletnia Mia która mieszka w Oregonie. Jej pasją jest gra na wiolonczeli i nawet po dziesięciu latach jej nie przeszło. Dziewczyna chodzi z Adamem, który gra w zespole Shooting Star. To wyluzowany gość z subtelnymi tatuażami, ubrany w rurki, czarne trampki i zwyczajny, znoszony, punkrockowy T-shirt. 


Mia lubi wychodzić z rodzicami i bratem na wspólne spacery, lub wyjeżdżać na różne wycieczki, dlatego i tym razem zamierza się z nimi zabrać do starych znajomych rodziców. Pakują się do samochodu i ruszają. Dziewczyna przygląda się mijanym krajobrazom słuchając sonaty wiolonczelowej nr 3. Zamyka oczy i nagle ich samochód zostaje dosłownie unicestwiony. Uderzenie czterotonowej ciężarówki sunącej z prędkością stu kilometrów na godzinę, wbija się w ich wóz od strony pasażera. Po całej sytuacji Mia rozgląda się dookoła i widzi, ojca oraz matkę jak leżą nieruchomo, bez życia. Chce się obudzić ze strasznego koszmaru. Szczypie się ze wszystkich sił, lecz nic się nie dzieje. Po jakimś czasie dowiaduje się, że pozostała na pograniczu życia i śmierci.

Czy Mia będzie walczyć o odzyskanie przytomności, czy też podda się i umrze? Czy miłość pokona śmierć?

Książkę otrzymałam dzięki mojemu wydawnictwu Nasza księgarnia. Historia zaczyna się tragicznie. Wypadek samochodowy, śmierć najbliższych, śpiączka... To wszystko spotyka siedemnastoletnią dziewczynę. To miał być cudowny dzień dla dziewczyny. Śniadanie przy wspólnym stole, rozmowa z rodzicami, radość, kłótnia o repertuar muzyczny. To wszystko takie normalne, zwyczajne, codzienne... A skończyło się tragicznie... 

Jakie jest moje zdanie na temat książki? Pozycja ta jest ciekawa, bardzo lekko napisana, dzięki czemu bardzo przyjemnie zagłębiałam się w życiu dziewczyny. Co mi się podobało? Odczucia, przeżycia, oraz lekkość historii pomimo, że opowieść Mii była bardzo smutna. Co mi się nie podobało w całej powieści? Powroty dziewczyny myślami do przeszłości. Lekko drażniły mnie, ponieważ nie potrafiłam skupić się na treści. 

Cała książka jest przeciętna. Ani dobra, ani zła. Dobra na rozluźnienie, oraz spokojne dni. Potrzebowałam takiej odskoczni od nawału nauki. Dla mnie książka była formą pamiętnika nastolatki i może to też sprawiło, że ją polubiłam. Jeżeli potrzebujecie odskoczni od codziennego życia, zabierzcie się za tę książkę, a na pewno nie pożałujecie. Polecam.


Tytuł: Zostań jeśli kochasz
Autor: Gayle Forman
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Ilość stron: 286

Ocena: 3/6

Komentarze