Podsumowanie marca




Wiem, że nie dodałam ostatnio podsumowania z lutego, ale co miesiąc czytam coraz to mniej książek i nie ma się czym zbytnio chwalić. A dlaczego mam tak mało czasu? Ponieważ w maju pisze maturę i trzeba się do niej non stop uczyć, dlatego książki przeszły na dalszy plan. Znajduje czas na czytanie jak np. na przerwach, wolnych lekcjach, czy w domu przed snem, ale to nie jest czas jaki chciałabym na swoją pasję poświęcać... Zatem bez większego rozpisywania przedstawiam wam książki jakie przeczytałam w marcu. 

1. Obietnica Łucji- Dorota Gąsiorowska

Obietnica Łucji wywołała we mnie wiele emocji jak złość, radość i smutek. Książka rozpoczyna się ucieczką Łucji z bogatego, ale smutnego bez radości i szczęścia życia. Pomimo luksusu, wygody postanawia wszystko zostawić i zamieszkać w Różanym Gaju. Zmiany czasami wydają się trudne, ale pozwalają na podjęcie odpowiednich decyzji.

,,Obietnica Łucji'' jest bardzo lekka, szybko, oraz z zaciekawieniem się ją czyta. Okładka przyciąga wzrok, a tytuł intryguje tajemnicą historii bohaterki. Autorka ma bardzo lekki styl pisania, potrafi wciągnąć czytelnika od pierwszej kartki. Opisy sprawiają, że czytelnik czuje jakby znajdował się wraz z bohaterką w książce. Posiada także swoją tajemnicę, z każdym rozdziałem ciekawość rośnie, czy bohaterce uda się odnaleźć ojca córki chorej kobiety, a może odnajdzie swoją prawdziwą miłość i szczęście? Książka przekazuje nam nadzieję, prawdę, oraz to, że przeznaczenie chodzi swoimi ścieżkami i nie zawsze jesteśmy w stanie przekierować ją na właściwe tory. Może odnajdziesz w niej to wszytko? Bo ja odnalazłam i przekonałam się, że bohaterka pozostanie w moim sercu na długo. Dlaczego? Nie powiem... Chwyćcie za książkę i przekonajcie się sami, a może zobaczycie, że przypomina po części was samych? Polecam.

2. Dziewczyna z Ajutthai- Agnieszka Walczak- Chojecka

Kolejna cudowna książka autorki Agnieszki Walczak- Chojeckiej. Cieszę się, że mogłam poznać kolejną twórczość pisarki.

Autorka tym razem zabiera nas w świat biznesu. Joanna zostaje wyrzucona z pracy i nasuwa się pytanie dlaczego? Przecież nic nie zrobiła, harowała jak wół każdego dnia, aż tu nagle z nie wiadomo jakiego powodu dostała wypowiedzenie. Ten cios sprawił, że nie potrafiła się z tego otrząsnąć. W tych trudnych chwilach wspiera ją rodzina, przyjaciółka Iza. Sądziłam, że dziewczyna załamie się, ale milo zostałam zaskoczona. Podróż do Tajlandii odmieniła życie bohaterki. Nie żyje już w takim biegu, jest rozluźniona i nie myśli o pracy z której została perfidnie wyrzucona...

,,Dziewczyna z Ajjuthai" jest książką bardzo lekką i ciekawą. Książka wciąga od pierwszych jej kartek. Jest wielowątkowa, więc mamy okazję poznać lepiej barwne postacie, które pojawiają się w historii.  Przeniosła mnie w magiczny świat Tajlandii. Wraz z bohaterami przeżywałam różne rozterki, smutki i radości. Książka pozostanie w moim sercu na długo i jeżeli, kiedyś będę miała okazję odwiedzić Tajlandię na pewno wyruszę śladami Joanny, by poczuć te wszystkie piękne emocje. Pani Agnieszko jest pani cudowną kobietą, która potrafi pochłonąć czytelnika do reszty. Nie mogę się doczekać kolejnego spotkania, oraz pani najnowszej książki. Czuje, że i ona trafi do mojego serca. Dziękuję za ,,Dziewczynę z Ajutthai", dzięki niej uśmiech nie schodził mi z twarzy. Jeżeli nie mieliście jeszcze okazji poznać twórczości pani Agnieszki to nie czekajcie tylko biegnijcie do księgarni, a nie pożałujecie. Pozdrawiam.


3.  
Robert i Róża- Niziołkowie z ulicy Pamiątkowej- Małgorzata Klunder

Za książkę zabrałam się dzięki Wydawnictwu Replika. Sądziłam, że dzięki tej książce miło spędzę czas z bohaterami... Ale trochę się rozczarowałam.

,,Robert i Róża- Niziołkowie z ulicy Pamiątkowej " to książka o ludziach lubiących czytać. Pisarka bardzo dużo w tekście wplotła porównań i cytatów z różnych tekstów książek o których ja (w moim 19-sto letnim życiu nie słyszałam) dlatego nie miałam pojęcia o kogo chodzi. Do tego sądzę, że autorka dość chaotycznie opisała całą powieść, gdyż miałam problem z odnalezieniem właściwego toku myślenia bohaterów.

Podsumowując uważam, że będzie to dobra lektura dla czytelników nieco starszych, którzy najprawdopodobniej zetknęli się z tymi tytułami. Fajna powieść dla tych, którzy pokochali trylogię Tolkiena. 

4. Kasacja- Remigiusz Mróz

,,Kasacja była moim pierwszym spotkaniem z twórczością Remigiusza Mroza. Zabrałam się za nią po przeczytaniu samych pozytywnych recenzji na jej temat i muszę powiedzieć, że nie żałuje swojej decyzji. Autor stworzył bardzo ciekawą historię prawniczą, która jest dopracowana na ostatni guzik, bohaterowie jak i świat prawniczy bardzo dobrze wykreowany, nie odpychają, a wręcz przyciągają nas do siebie, potrafią zachęcić do zagłębienia się w dalszą lekturę.

Kordian Oryński w książce został przedstawiony jako przestraszona ciamajda, która dopiero wkracza w niezwykły świat prawniczy. Dzięki Chyłce zdobywa większe doświadczenie, oraz wiedzę z czego bardziej staje się interesującą postacią.

Joanna Chyłka to nietypowa kobieta. Cięta, chamska, nie ugięta, dążąca do celu, nie poddaje się, a na rozprawie potrafi zwrócić uwagę swoją mądrością i sprytem. Pomimo, że kobieta trochę przeraża swoim chamstwem to nie sposób jej nie lubić.

Osobno są niezwykli, lecz razem stanowią dobrze zgrany zespół. Joanna ciętym językiem potrafi skupić na sobie wzrok ludzi zgromadzonych na sali sądowej, a Kordian z młodym i szybko wchłaniającym mózgiem potrafi nie jednego zadziwić swoim intelektem.

Jak książka mi się podobała? Powiem tak... Oczekiwałam wielkiego BUM! A otrzymałam go dopiero w połowie książki. Dopracowana jest do perfectu, wciąga od pierwszej strony, ale oczekiwałam mocniejszych wrażeń po przeczytaniu bardzo ciekawych recenzji na jej temat. Autor potrafi zaciekawić, zaskoczyć, zadziwić oraz doprowadzić czytelnika do złości. I pomimo braku wielkiego BUM! na początku książki bardzo dobrze bawiłam się wraz z bohaterami autorstwa Remigiusza Mroza i z przyjemnością zabiorę się za kolejne jego książki. Polecam.

5. Dom na skraju- Kasia Bulicz- Kasprzak

,,Dom na skraju" opowiada o kobietach, w różnym wieku, które mieszkają na pięknej ulicy Różanej, gdzie wszędzie kwitną przepiękne kwiatki. Każda z bohaterek mniej lub bardziej interesuje się ogrodnictwem. Wydawać by się mogło, że każda z tych kobiet ma udane życie, szczęśliwe, lecz gdy zagłębiamy się w dalszą historię ich życia przekonujemy się, że tak na prawdę nie jest proste jakby się wydawało. Mimo przeciwnościom losu nie poddają się, dążą do swojego szczęścia i pomagają sobie nawzajem. Ulica Różana to piękne miejsce do którego chciałabym trafić, poznać bohaterki, oraz móc spędzić choć chwile w ich towarzystwie. Każda z bohaterek pozostawiła we mnie ciepło, bezpieczeństwo, miłość, złość, oraz radość.

Kasia Bulicz- Kasprzak napisała kolejną wspaniałą wielowątkową książkę z którą nie chciałam się żegnać. Historię opisała bardzo lekko, z zaciekawieniem, oraz pasją. Tekst jest niebanalny, łatwo i szybko się go czyta. Dzięki tej książce poznałam na nowo autorkę. W każdej z bohaterek dostrzegłam charakterystyczne cechy pisarki jakie miałam okazje poznać na żywo lub dzięki portalowi społecznościowemu. Kasia wlała we mnie tyle miłości, piękna, radości, złości, smutku, że nie wyobrażałam sobie takiego szybkiego pożegnania z bohaterami. Doczekać się nie mogę kontynuacji historii bohaterek z ulicy Różanej. Mam nadzieję, że znowu urzekną mnie swoją historią tak jak było do tej pory. Gorąco polecam miłośnikom czytania książek. 

6. Przyjaciółki ze Staromiejskiej- Anna Mulczyńska

Dwie kobiety... Jedna uzdolniona w haftowaniu, pogodna, wesoła, o wielkim sercu, druga natomiast zatraca się w tańcu baletowym, chamska, pewna siebie, arogancka. Łączy je miłość do Edwarda. Ania straciła mężczyznę i nie potrafi darować Weronice, że go jej odebrała, dlatego różnymi sposobami próbuje Weronice uprzykrzyć życie. Pokazuje, że powróciła na scenę życia i tak łatwo nie odpuści, dlatego inni powinni się z nią liczyć. 

Sądziłam, że Ania nie posiada w ogóle serca, lecz miło zostałam zaskoczona. Pod maską twardzielki skrywa się małe przestraszone piskle, które potrzebuje uwagi i miłości. Podobała mi się jej determinacja i chęć walki o swoje szczęście, by powrócić do ukochanej pasji i pomimo, że była sama nie poddała się tylko walczyła do końca.  

Wiktoria natomiast przypomina mi samą siebie, dziewczynę, która boi się utraty ukochanej osoby, dziewczynę, która nie pozwoli sobą pomiatać, o czułym sercu, wrażliwa i posiadająca pogodę ducha. Pomimo nienawiści do Ani potrafi ją zrozumieć i współczuć jej.

,, Przyjaciółki ze Staromiejskiej'' jest książką bardzo lekką, ciekawą, szybko, oraz z zaciekawieniem się ją czyta. Potrafi wciągnąć od pierwszych kartek. Książka jest wielowątkowa z czego bohaterowie byli przedstawieni z różnej perspektywy, są dobrze wykreowani, autorka wcieliła w bohaterów życie nadając im różne emocje, decyzje, które mogliśmy dzięki literaturze odczuć. Z przyjemnością polecam.

7. Klucz do nieba- Joanna Svensson

Denerwował mnie fakt, że główna bohaterka zostawiła swojego męża i dzieci tylko dlatego, że zapragnęła nowego życia. Poleciała do Niemiec do mężczyzny, którego tak na prawdę nie znała. To najbardziej denerwowało mnie w całej książce. Fajnie, że chciała się nauczyć niemieckiego i coś zmienić w swoim życiu, ale jakim kosztem? Mąż z dziećmi zostali, a ona teraz miała zacząć wszystko od nowa. 

Także w książce bardzo irytowało mnie zachowanie Dirka. Skrywał różne tajemnice, kłamał, odpowiadał wymijająco na pytania. Czy to jest dobra osoba by wiązać się z nim? Dlaczego nie wyjawił wszystkiego Julii nim doszło do tragedii? Rozumiem, że mógł ją chronić, ale jakim kosztem? Kłamstwo ma krótkie nogi i zawsze wyjdzie na jaw, czy tego chcemy, czy też nie. Pomimo skrywanych tajemnic to na prawdę ciepła osoba, która bardzo pokochała Julię z całego serca.


Jaka jest moja ocena tej książki? Jest dobrze napisana, bardzo lekka, nie banalna, szybko się ją czyta, dobra na spokojne dni. Jednym minusem jest to, że momentami jest strasznie chaotyczna z powodu czego miałam niewielkie problemy z treścią fabuły. Moim zdaniem autorka dobrze wykreowała swoich bohaterów, przekazała wszystkie emocje jakie trapiły literackie postacie z czego bardzo łatwo potrafiłam zrozumieć ich zachowanie i decyzje jakie podejmowali. Pomimo decyzji jakie podjęła w swoim życiu główna bohaterka, potrafiłam ją w niektórych momentach zrozumieć. Jeżeli masz ochotę zapoznać się z tą książką to zachęcam cię do jej przeczytania. Polecam.

8. W cieniu- A.S.A Harrison

Recenzja książki pojawi się niebawem :)

Komentarze