Pięść Dawida



Pięść Dawida to najbardziej nietypowa książka z jaką dotychczas się spotkałam. Zabrałam się za jej czytanie z ogromną ciekawością sądząc, że książka przybliży mi służby specjalne w Izraelu. I nie myliłam się. Autor bardzo ciekawie opisuje różne organizacje i osoby przybliżając nam ich historię, a także ich cel działania. Zagłębiając się w książkę zauważamy, że autor nie skupia się tylko na jednej organizacji i osobach, ale na większej ich liczbie jakie powstały w Izraelu i do czego się przyczyniły w historii. W powieści przeplatają się fragmenty z różnych książek, które ułatwiają w zrozumieniu postępowania każdej z organizacji.

Niestety książka mnie nie zainteresowała. Dlaczego? Nie interesuje się tematem Izraela i pomimo, że autor świetnie wszystko przedstawił, nawiązał do najważniejszych służb specjalnych Izraela i nie tylko, nie potrafiłam wciągnąć się w ich historię. Czułam się trochę jak na lekcji historii. Jak mnie coś nie interesuje od razu to skreślam, nie powracam do niej i przy tej pozycji właśnie tak było. Męczyłam się strasznie, gdy czytałam czułam się jakbym nie wiedziała o czym konkretnie. Jednak mojemu tacie książka bardzo się spodobała. Jego takie tematy bardzo interesują, mógł do edukować się w kwestiach kilku informacji. Bardzo chwali sobie tę oto powieść, łączy sobie interesujące fakty, obala mity, przedstawia ciekawe sugestie jakie mogły mieć kiedyś miejsce, lecz nigdy nie zostały wyjaśnione. Pokazuje systemy jakimi kierowały się niektóre organizacje, które nawet nie były dozwolone. Podobnie jak autor ,,MASA" możemy zgłębić sobie historię o której nigdy nie mieliśmy pojęcia. Możemy sobie przybliżyć różne wydarzenia, do uczyć się, a także odnaleźć interesujące nas fakty. Jeżeli jesteście miłośnikami takich książek, powieść ,,Pięść Dawida" jest dla was. Polecam.

Tytuł: Pięść Dawida
Autor: 
Artur Górski
Wydawnictwo: Znak
Ilość stron: 304
Ocena: 2/6

Komentarze