Milioner z Gdańska



Róża Niewiadomska w pałacowym laboratorium w tajnym lochu skrywa wehikuł czasu. Nikt oprócz niej i Ewy- pomocy domowej- nie wiedział o tajemniczej maszynie. Róża nie mogła wpaść w ręce okupantów. Wraz z nią dostaliby wiedzę, której nie zamierzała im przekazać. Od kilku lat z przerażeniem i niedowierzaniem obserwowała politykę Hitlera, dlatego odmawiała współpracy z niemieckimi zakładami zbrojeniowymi, zainteresowanymi wynalazkami jej ojca. Dlatego musiała uciekać...

Magda pragnie żeby wszystko co wydarzyło się w ciągu ostatnich miesięcy, okazało się tylko snem. Zamieszkiwała z bratem i rodzicami w pałacu. Od pamiętnego wydarzenia wolała nie opuszczać komnaty. Bała się, że ktoś może odkryć tajemnicę wehikułu czasu. Dwa dni temu wróciła z podróży w czasie, która pozwoliła jej zrozumieć jak łatwo przenosząc się w przeszłość, można zmienić teraźniejszość. Ciągle obawiała się, że to, co zrobiła przed drugą wojną światową, wpłynęło na czasy, w których żyje na co dzień. Kiedy o tym myślała, świadomość jak dużo mogła zmienić, choćby całkiem przypadkiem, zapierała jej dech. Czuła, że musi pilnować wehikułu czasu ukrytego w piwnicy i od powrotu z przeszłości nie wychodziła na zewnątrz. Dlatego nieustannie wszystko sprawdzała i oglądała. Miała na oku drzwi piwnicy. Upewniała się, czy nikt tam nie wszedł. Jej i Wiktorowi, dwójce nastolatków udało się dotrzeć do wehikułu , więc każdy mógł to zrobić wystarczy, że go zainteresuje. Dlatego za wszelką cenę starają się strzec tajemnicy pałacu w Niewiadomicach. Przeszkadza im w tym wiele osób. Kto z nich okaże się przyjacielem, a kto wrogiem? Czy Magdzie i Wiktorowi uda się powstrzymać przestępców? Nie dowiecie się jeżeli nie przeczytacie.

Na wstępie powiem, że za tę książkę warto się zabrać po przeczytaniu pierwszej części pt: ,,Duch z Niewiadomic". Ja sądziłam, że ,,Milioner z Gdańska" będzie zupełnie opowiadać o czymś innym, jednak to kontynuacja historii przygód naszych głównych bohaterów. Przez brak zapoznania się z poprzednią częścią miałam trudność z odnalezieniem się w treści książki, nie wiedziałam jak poznali się nasi główni bohaterowie, jak odnaleźli wehikuł czasu, albo jak znaleźli się w czasach drugiej wojny światowej. Jednak brak tych wiadomości nie przeszkodził mi w przeczytaniu książki. Jest na prawdę świetna, posiada w sobie wiele tajemnic, zagadek, pochłania do reszty. Obserwowałam poczynania bohaterów, w jaki sposób chronią tajemnicę i jak radzą sobie z przeciwnościami losów. Jak na zwykłych nastolatków są bardzo odważni i dzielni, co można to bez problemu zauważyć na kartkach powieści.

Nie tylko poznamy tajemnice pałacu, ale także zobaczymy jak jedno wydarzenie zmienia całe dotychczasowe życie. Bogactwo każdemu uderzy do głowy, jednak Magda nie zmienia się pod tym kontem i dlatego ją polubiłam. Sama chciałabym odnaleźć wehikuł czasu i cofnąć się w przeszłość, poznać życie w innej epoce, które skończyły się bezpowrotnie. Bohaterzy mogli tego dokonać, a wraz z nimi i my. Dzięki tej książce mogło się tak stać. Poznałam ciekawych bohaterów, zaznałam smaku bogactwa, tajemnicy, odkryłam nowe miejsca i poznałam bardzo ciekawą historię, każdego z osobna. Powieść jest naprawdę świetna, lekka, nie nudzi, a wręcz pochłania. Nie trzeba zbytnio skupiać się na fabule, z czego przyjemniej czyta się tą powieść. 

Autorka moim zdaniem napisała bardzo dobrą i przemyślaną książkę. Powieść jest wielowątkowa, możemy zapoznać się z naszymi podopiecznymi, ich myślami, przeżyciami i emocjami. Świetnie się bawiłam przy tej pozycji i na pewno wrócę do wcześniejszej części by poznać jak wszystko się zaczęło. Gorąco polecam.

Tytuł: Milioner z Gdańska
Autor: Katarzyna Majgier

Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Ilość stron: 295
Ocena: 5/6

Komentarze

  1. To książka dla nastolatków? Nie słyszałam i nie znam, ale masz rację, trudno czytać lekturę gdy zaczyna się od drugiej części w kontynuacji.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz