Gregor i Niedokończona Przepowiednia



" Jak już raz spadniesz do Podziemia nie będziesz w stanie z niego wyjść o własnych siłach"

Tytułowym bohaterem powieści jest jedenastoletni Gregor mieszkający w Nowym Jorku. Zamiast cieszyć cię smakiem lata i obozem musi się zajmować młodszą siostrą Botką oraz babcią, która często traciła kontakt z rzeczywistością. Kilka lat temu wszystko wyglądało z goła inaczej, gdy jego tata przebywał w domu, jednak pewnego dnia mężczyzna zniknął z czego rola Gregora w rodzinie zmieniła się diametralnie. Musiał szybko dorosnąć. Był najstarszy z rodzeństwa, więc przejął większość obowiązków, w tym opiekę nad siostrami. Od tamtej pory nie był tak naprawdę szczęśliwy, gra na saksofonie oraz bieganie pozwalały mu choć na chwilę zapomnieć o otaczającym go świecie. Przestrzegał swojej zasady, skupiał myśli na teraźniejszości pozostawiając przyszłość losowi. Zdawał sobie sprawę, że to nie idealne wyjście, ale tylko tak był w stanie przebrnąć przez każdy kolejny dzień nie myśląc o tym, że tata w każdym momencie może wrócić.

Pewnego dnia Gregor wraz z dwuletnią siostrą Botką zszedł do piwnicy rozwiesić pranie. Tam dziewczynka odkrywa metalową kratę starego szybu wentylacyjnego, która po otwarciu wsysa ją w głąb szybu, a chłopaka zaraz za nią. Trafiają do dziwnego miejsca w którym istnieją karaluchy wielkości ludzi, wielgachne szczury, straszne pająki, a także ludzie, którzy latają na nietoperzach. Jego ojciec parę lat temu także trafił do Podziemia. Jest przetrzymywany przez szczury, dlatego Gregor postanawia go stamtąd uratować. Okazuje się także, że Gregor ma odegrać kluczową rolę w życiu nie tylko ludzi Podziemia, ale także ich stworzeń. Czy mu się uda zapobiec wojnie? Kto przeżyje, a kto zginie? Czy uda mu się uratować ojca? Nie dowiecie się jeżeli nie przeczytacie.

Dawno temu miałam styczność z książkami Suzanne Collins, więc gdy tylko zobaczyłam okładkę jej nowej powieści musiałam ją przeczytać. Dzięki wydawnictwu IUVI miałam taką możliwość. Gdy tylko trafiła w moje łapki przeniosłam się zupełnie do innego świata. Historia opowiada o Gregorze i jego dwuletniej siostrzyczce, którzy wpadają do Podziemia. Tam rozgrywają się ich wspólne przygody, poznają nowe stworzenia, miejsca, ciekawe, barwne postacie. Z przyjemnością towarzyszyłam im w tej niezwykłej historii.

Autorka przenosi nas do fantastycznego świata, odkrywa przed nami swoje uroki, zalety, a także straszne zakamarki do których nikt nie chciałby trafić. Powieść pochłania nas do reszty. Odkrywa przed nami coś niezwykłego, chłoniemy otaczający świat szeroko otwartymi oczami. Czytając książkę czułam się jakbym była w Podziemiu razem z bohaterami, towarzyszyłam im na każdym kroku, walczyłam, latałam na nietoperzu, miałam styczność z różnymi zwierzętami, pomagałam. To było dla mnie niezapomniane przeżycie.

Książka lekka, przyjemna, napisana prostym, zrozumiałym językiem, więc każdy bez problemu odnajdzie się w powieści. Książka zachwyci nie tylko młodzież, ale także starsze osoby. Przyjemna odskocznia od szarej rzeczywistości. Akcja biegnie w zawrotnym tempie, nie jesteśmy w stanie się ani na moment zatrzymać. Wiele się w niej dzieje, zaskakuje, zadziwia, pochłania do reszty, więc nie jest w stanie nas znudzić. Ciągle pragniemy dowiedzieć się jak potoczą się losy naszych głównych bohaterów. Powieść zaliczam do bardzo udanych i nie mogę się doczekać kolejnych przygód Gregora i Botki. Gorąco polecam.

Tytuł: Gregor i Niedokończona Przepowiednia
Autor: Suzanne Collins
Wydawnictwo: IUVI
Ilość stron: 368
Ocena: 6/6

Komentarze