Deutsch aktuell- Magazyn dla uczących się języka niemieckiego



Pierwszy raz zdarzyło mi się sięgnąć po czasopismo w języku niemieckim. Co mnie skusiło do tego? Lubię uczyć się tylko tych przedmiotów, które przypadną mi do gustu i tak właśnie było z tym konkretnym językiem. Nie wiem co mnie w nim fascynuje, po prostu go lubię, do tego bardziej go rozumiem niż język angielski. Dlatego z ochotą sięgnęłam po czasopismo ,,Deutsch aktuell". Strasznie zaciekawił mnie fakt o czym to Niemcy mogą czytać, czym się interesują, jakie tam panują trendy, co aktualnie się tam dzieje. A dzięki rozmaitym artykułom, które poruszają różne, ciekawe tematy mogłam się o tym przekonać. 

Przywędrowało do mnie pięć czasopism o różnej tematyce. Na początku bałam się, że większości słówek nie zrozumiem (nie znam perfekcyjnie języka niemieckiego) i nie podołam temu wszystkiemu. Jakie było moje zdziwienie, gdy zajrzałam do środka. Każdy odrębny artykuł ma przypisany słowniczek, gdzie te trudniejsze słowa są przetłumaczone. To bardzo ułatwia w czytanie i rozumienie konkretnej treści. Wyśmienicie się przy tym bawiłam. Nie tylko poznałam nowe rzeczy, ale także poszerzyłam swoją wiedzę na różne tematy. 

W czasopiśmie są też kody dostępu, które po skanowaniu telefonem otwierają dostęp do artykułów w formie MP3, dzięki którym można usłyszeć jak każde poszczególne słowo się wymawia, a także lista słówek z magazynu do pobrania w pliku pdf. To kolejne plusy całego czasopisma, nie odstrasza, a wręcz zachęca do tego, by zagłębić się w artykułach, które zainteresują danego czytelnika.

Każdy może znaleźć w nich coś dla siebie. Czasopismo jest podzielone na konkretne działy, więc wystarczy tylko otworzyć na interesującym temacie i można czytać z zaciekawieniem! Mnie najbardziej zainteresował artykuł o muzyce Hip- Hopu. Mogłam dowiedzieć się, kiedy dokładnie ten rodzaj muzyki pojawił się w Niemczech, na czym go zapisywano, jak odtwarzano, czy Hip-Hop cieszy się dużą popularnością itp. A także artykuł o kawie. Kiedyś nie pijałam kawy. Ale przez ciągłe spadek ciśnienia nie potrafię teraz się bez niej obejść. Dlatego z przyjemnością przeczytałam informacje na temat kawy, co w sobie zawiera, czy szkodzi na zdrowie, gdy pijemy ją w wielkich ilościach, jak się go produkuje, kiedy się pojawiła. 

Jeżeli interesuje cię język niemiecki, albo chcesz się tego języka lepiej nauczyć zachęcam do sięgnięcia po czasopismo ,,Deutsch aktuell". Nie tylko uczy, ale też bawi. Z przyjemnością zagłębiłam się w artykuły jakie mi zaproponowano.

Komentarze