Liebster Blog Award- co to jest?



Dla niewtajemniczonych - "Liebster Blog Award" jest to nominacja otrzymana od innego bloggera. Jest przyznawana blogom, które mają mniejszą liczbę obserwatorów, co pomaga w ich rozpowszechnieniu. Odpowiadamy na 11 pytań, następnie sami zadajemy kolejnych 11 pytań i nominujemy 11 innych bloggerów + informujemy ich o tym. :) - (wyjaśnienie zaczerpnięte z bloga Book Paradise).

Mój blog został nominowany do LBA przez Książkolubna, za co gorąco dziękuję!

1. Czy jest książka, do której ciągle wracasz?

Wyda wam się śmieszne, ale w gimnazjum powracałam wciąż do historii Edwarda i Belli ze Zmierzchu. Uwielbiałam wszystkie części i za każdym razem opowieść dostarczała mi wiele niezapomnianych wrażeń. Nie potrafiłam rozstać się z przygodami bohaterów. Snułam opowieści ze mną w roli głównej, nadawałam inny bieg historii postaciom - jeszcze gdzieś u mnie w szufladzie schowany został zeszyt, gdzie Jacob mnie podrywał. Co roku brałam też udział w konkursach na temat całej fabuły cyklu, a także filmu na podstawie książek. Teraz niestety nie mam czasu na to, by powrócić do jakiejś opowieści, poza tym w domu wciąż znajduje się wiele zaległości, które trzeba przeczytać.

2. W której książce zakończenie zbulwersowało cię do tego stopnia, że chciałbyś/chciałabyś je zmienić?

,,Gdy zakwitną poziomki"- Agnieszki Walczak-Chojeckiej. Miałam ochotę wyrzucić jej książkę przez okno. Bardzo nie spodobało mi się zakończenie, ja historię potoczyłabym zupełnie inaczej. Nie skończyłabym w takim momencie, jednoznacznie bym ją doprowadziła do finiszu :). Nie lubię dopowiadać sobie opowieści, bo moja koncepcja względem powieści może być zupełnie inna od autorki, dlatego lubię, gdy mam wszystko przedstawione czarno na białym. Czy dobrze, czy źle się zakończy wolę mieć jasność niż sobie dopowiadać historię :) Jednak całość bardzo mi się podobała :) Wzbudziła we mnie wiele emocji, które do teraz miło wspominam :)

3. Której książki lub książkowego cyklu nie chcesz przeczytać?

W sumie trudne pytanie. Mam bardzo dużo książek na półce, każda różni się od siebie fabułą, historią, okładką, opisem. Nie da się tak jednoznacznie ocenić powieści czy jest dobra czy nie. Opinie na temat książek są różne, pozytywne, negatywne, obiektywne, subiektywne, neutralne. Często się nimi kieruje, jednak, żebym mogła ocenić, czego bym nie chciała przeczytać i tak musiałabym to zrobić, bo nie wiedziałabym, czy bezpodstawnie tracę na nią swój cenny czas.

4. Której bohaterki/bohatera tak bardzo nie znosisz, że najchętniej zabiłabyś/zabiłbyś go już w pierwszym rozdziale?

Nie lubię Marka bohatera książki Krystyny Śmigielskiej. Doprowadza mnie do szewskiej pasji, próżny, egoistyczny, pewny swego, źle traktuje kobiety, nie lubi przegrywać, wyciąga zawsze najcięższe działa tak, by przeciwnik już się nie podniósł. Gdybym miała taką możliwość zabiłabym go od razu. Myśli sobie, że jest bezkarny tylko dlatego, że siedzi na wysokim stołku.

5. Czy kiedykolwiek fabuła książki owładnęła Tobą tak bardzo, że zakradła się do Twoich snów? Jeśli tak, podaj tytuł i autora.

Często zdarza się, że jakaś fabuła z książki zakradnie się do moich snów. Mam bardzo wybujałą wyobraźnię, więc nie ma dnia, by nic mi się nie śniło. Do teraz bardzo dobrze pamiętam sen z ,,Dotyk ciemności" autorstwa C.J. Roberts, gdzie Caleb porywa mnie i próbuje wyszkolić na seksualną niewolnicę. Albo w ,,Cynamonowe dziewczyny" sama byłam morderczynią i zabijałam niewiernych mężczyzn :) Lub historia z wojną w tle dzięki ,,Stulecie winnych"- Ałbeny Grabowskiej. :)

6. Po jaki rodzaj książek sięgasz najchętniej?

Najczęściej to po obyczajówki. Lekkie, przyjemne, zawierające morały, historie z życia wzięte, które chwycą za serducho, zmienią pogląd do otaczającego świata, sprawią, że zapomnę o rzeczywistości, pozwolą się odprężyć, zrelaksować, pozłościć, znienawidzić, pokochać.

7. Czy zdarza Ci się mówić cytatami

Raczej mi się nie zdarza. Nie zauważyłam tego u siebie. Te ważniejsze cytaty z książek zapisuje sobie do zeszytu i często posługuje się nimi w recenzjach, które piszę, by zachęcić czytelnika do sięgnięcia po tę pozycję.

8. Czy lubisz e-booki i audiobooki? Uzasadnij krótko odpowiedź.

E-booki lubię. Są poręczne, wygodne, nie męczą zbytnio wzroku. Bez problemu mogę zabrać ze sobą czytnik w dłuższą podróż, bo nie zajmuje za dużego miejsca w plecaku, a mieści się w nim wiele pozycji po które mogę sięgnąć bez problemu. Jeśli chodzi o audiobooki to za nimi nie przepadam. Nigdy nie potrafiłam się na nich skupić, często odbiegam myślami w przestrzeń, wyłączam się zapominając o wszystkim wokół. Gdy się ocknę z letargu patrzę, a tu kolejny rozdział, a tego wcześniejszego w ogóle nie pamiętam jak się zakończył więc trzeba przewijać i powracać. Mój tata często słucha audiobooków w czasie jazdy, zazdroszczę mu tego, że potrafi zapamiętać, co się działo w historii i na jakim momencie zakończył, ja niestety tak nie potrafię.

9. Książka zdecydowanie nie trafia w Twój gust. Czytasz do końca, czy rezygnujesz?

Raczej rezygnuje. Daje książce szansę do 100 strony jeżeli się nie rozkręci, nie wciągnie mnie w fabułę, nie zaskoczy, nie podniesie adrenaliny, ląduje znowu na półce. Za dużo powieści czeka na przeczytanie, więc po co męczyć się z taką, która w ogóle nie wnosi niczego do życia, nie zachwyca, tylko wkurza i irytuje swoją historią?

10. Z którym bohaterem książkowym najbardziej się utożsamiasz?

Z każdym, który ma podobny charakter do mnie. Który myśli tak jak ja, zachowuje się, ma podobny styl bycia, postrzeganie świata. Utożsamiam się także z tymi pozytywnymi jak i negatywnymi postaciami, którzy mi zaimponują. Chciałabym przez jeden dzień spróbować stać się jednym z nich, żyć ich własnym życiem, poczuć na własnej skórze ich świat, który ich otacza.

11. Którą książkę uważasz za tak słabą, że nie powinna była nigdy zostać napisana?

,,Dziewica" Radhika Sanghani. Bohaterka strasznie mnie denerwowała i irytowała nieustannym pragnieniem utraty dziewictwa. Ciągłe imprezy, randki, poszukiwanie faceta tylko po to, by mieć to za sobą, gdyż wszyscy to już przeżyli, tylko nie główna bohaterka. Utknęłam w martwym punkcie. Nie potrafiłam w ogóle przez nią przebrnąć.

Moje pytania:

1. Jaką książkę poleciłabyś/poleciłbyś swojej mamie i dlaczego?
2. Co robisz jeśli twoje książki nie mieszczą się już na półce?
3. Wolisz czytać powieści polskich autorów, czy zagranicznych? Odpowiedź uzasadnij krótką odpowiedzią.
4. Chciałabyś/Chciałbyś kiedyś wydać własną książkę? O jakiej tematyce?
5. Czy jeździsz na targi książki? Jak najłatwiej rozpoznać cię w tłumie?
6. Wolisz czytać serie czy powieści jednotomowe? Dlaczego?
7. Za jakiego książkowego bohatera chciałabyś wyjść za mąż/ chciałbyś się ożenić? Dlaczego?
8. Co musi mieć fabuła w sobie byś ją przeczytała/przeczytał bez odkładania książki na półkę zbyt szybko?
9. Za jaką tematyką literatury nie przepadasz?
10. Za co kochasz książki?
11. Ile książek masz w domu?

Komentarze

  1. Ciekawe odpowiedzi, można się z nich dużo o Tobie dowiedzieć.
    Ps. Nie wiedziałam, że śniłaś o Cynamonowych :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz