Zakątek- pod patronatem CzBK


Czy lubisz się bać? Czuć na swoich plecach oddech śmierci, mieć ciarki a nawet palpitację serca? A może dodatkowo lubisz wysoki poziom adrenaliny, strach, gęsią skórkę, przerażenie? Jeżeli tak, ta książka jest dla ciebie! Pod niepozornym tytułem skrywa się mrożąca krew w żyłach opowieść, która do tej pory śni mi się po nocach. 
Nie spodziewałam się, że  książka aż tak wywróci moje życie do góry nogami. Sądziłam iż pod tym tytułem skrywa się coś lekkiego, przyjemnego, przy czym mogłabym się zrelaksować i zapomnieć o otaczającym świecie. W rzeczywistości poznałam historię, która sprawiła, że zaczęłam się bać, spoglądać za siebie czy nikt za mną nie stoi. I pomyśleć, że za niepozorną powłoką kryje się istna perełka, która zwala z nóg.

Młode małżeństwo zmęczone ciągłą pogonią za pracą postanawia przeprowadzić się z ogromnego, tętniącego życiem miasta do małej, cichej, spokojnej wioski w której znajdują przytulny domek. Ich radość nie zna granic, gdy przekraczają próg swojego nowego życia. Jednak to szczęście nie trwa zbyt długo. Wokół nich zaczynają dziać się dziwne rzeczy, Agata, trzydziestotrzyletnia bohaterka zaczyna słyszeć dziwny głos, który ją woła, zdarza jej się widzieć kobietę, która z każdym dniem przybliża się do jej domu coraz bardziej. 

Pierwszej nocy w nowym miejscu kobieta budzi się i nie zastaje męża w łóżku, odnajduje go na końcu schodów prowadzących do piwnicy. Zmarzniętego, nieobecnego i bez ruchu. Po odzyskaniu świadomości mąż jest jak skamieniały, nie odwzajemnia miłych gestów, którymi zasypuje go żona, patrzy na nią bez wyrazu, bez jakichkolwiek uczuć. Co się takiego wydarzyło? Czy życie ich dwojga nadal będzie uchodziło za szczęśliwe i radosne? Nie dowiesz się jeśli nie przeczytasz.

To już kolejna pozycja wydawnictwa Pearlic, której mam okazję patronować i powiem wam szczerze, że ani razu nie zawiodłam się na nich! Książkę czytałam jednym tchem, a kiedy dotarłam do samego końca, poczułam się nieco zawiedziona, że nie dane mi będzie ponownie wkroczyć do świata przedstawionego w Zakątku". Mimo to nie byłam w stanie przeczytać całej powieści od razu. Musiałam ją co chwilę odkładać przez nadmiar emocji, które do teraz we mnie buzują. Książka jest warta każdej ceny! 

Opowieść jaką w sobie skrywa trafi prosto do waszego serca i zostanie w nim na bardzo, bardzo długo przypominając ile nabawiliście się przez nią strachu. 
Akcja nabiera tempa z każdą kolejną stroną, adrenalina osiąga szczyt, a głowa aż pulsuje od nadmiaru emocji i gdy w końcu myślisz, że to już koniec... historia na nowo uderza wywracając wnętrzności, podnosząc ciśnienie, sprawiając, że z gardła wydobywa ci się krzyk rozpaczy. 

Nie sądziłam, że ta książka tak bardzo rozchwieje mną emocjonalnie. Że doprowadzi do tak silnych lęków, że tak bardzo zawróci w głowie. Nie często zabieram się za tego typu powieści, jednakże po przeczytaniu Zakątku moja opinia takiej tematyki całkowicie się zmieniła. Teraz każdą powieść Agnieszki Werachowskiej mogę brać w ciemno. Wierzę, że mnie nie zawiedzie a już na pewno nie raz pozytywnie zaskoczy. Gorąco polecam.

Tytuł: Zakątek
Autor: Agnieszka Werachowska
Wydawnictwo: Pearlic
Ocena: 6/6

Komentarze