Chłopak z sąsiedztwa- pod patronatem CzBK


,,Sami kształtujemy nasze życie (...)''

Kasie West stała się jedną z wielu autorek, które bardzo sobie cenię. Wiem, że mnie nie zawiedzie w kwestii fabuły, zawsze czegoś nauczy, a do tego sprawi, że moje serce przepełniać będzie radość, ciepło, a także miłość. Nie zabraknie również dobrej zabawy z domieszką humoru oraz życiowych rozterek z którymi często sami się borykamy. Wskaże odpowiednią drogę, nakieruje na odpowiednie tory, a do tego nie potępi za czyny jakie się wyrządzi. 

,,Dziewczyna grająca w dyskogolfa?- powiedział Jerom- Czad.
Gage się skrzywił.
- No nie wiem. Dziewczyna grałaby w dyskogolfa? Pewnie ma psa. Potężną, agresywną bestię.
Śmiali się, wyraźnie nieświadomi, że też tu jestem... i grałam w dyskogolfa. Może nie patrzyli na mnie w taki sposób. Może prawie nikt nie patrzył na mnie w ten sposób.

,,Chłopak na zastępstwo'' jest niezwykłą powieścią, ciepłą, a zarazem bardzo mądrą, lekką, opowiadającą o trudach nastolatków. Dlatego, gdy przeczytałam na stronie wydawnictwa Feeria Young o zbliżającej się zapowiedzi najnowszej książki autorki nie wahałam się zbyt długo i od razu ją zamówiłam, by zagłębić się w kolejnej historii powieści.

,,Ciężko jest kiedy ktoś nie dorasta do naszych oczekiwań (...) Bywa, że oczekujemy od ludzi więcej, niż mogą nam w danym momencie dać."

Charlotte ,,Charlie'' Reynolds to typowa chłopczyca. Nie interesują ją randki, chłopcy, makijaże, czy modne ciuchy. Za to woli biegać, uprawiać różne sporty oraz je oglądać. Otaczają ją mężczyźni, trzej bracia, a także przyjaciel Braden, którego również traktują jak członka rodziny. Któregoś dnia Charlie otrzymuje kolejny mandat za przekroczenie prędkości. Jej ojciec już wiele razy przymykał oko na jej wybryki, więc w końcu postanowił dać jej nauczkę. Za karę musi znaleźć pracę i odpracować za ten jak i wcześniejsze występki. Charlie trafia pod skrzydła ekscentrycznej szefowej, a także do środowiska, które zmieni jej patrzenie na świat. Co z tego wyniknie?



,,-Zdarzyło ci się kiedyś zrobić coś głupiego, a potem mieć z tego powodu niewiarygodne poczucie winy?

- Tak (...) Co zrobiłaś?

Udawałam, że w moim życiu niczego nie brakuje.

- Okłamałam
- Kogo?
- Moją szefową
- W sprawie?
- W sprawie (...) czegoś naprawdę durnego, tyle że teraz już nie wiem, jak powiedzieć jej prawdę.''


Bardzo zazdrościłam Charlie, że wokół siebie ma starszych braci na których zawsze może liczyć. Ja nigdy czegoś takiego nie doświadczyłam, niestety jestem jedynaczką, rodzice nigdy nie chcieli mieć drugiego dziecka. Od pamiętnych czasów marzyłam, by mieć takiego starszego brata, który by mnie chronił, wygłupiał się ze mną, dokuczał, przekomarzał, denerwował. Po prostu był. Dlatego spodobał mi się fakt, że choć na moment mogłam się wcielić w postać Charlie i doświadczyć tej ogromnej miłości posiadania rodzeństwa. 


,,Nie możemy pozwalać, by to chłopcy określali, co o sobie sądzimy. Zanim pozwolisz jakiemuś chłopcu coś w sobie oceniać, musisz sama wiedzieć, kim jesteś".

Też kiedyś byłam typem chłopczycy. Nie interesowały mnie kosmetyki, ubrania, czy rozmowy na temat płci przeciwnej. Od zawsze lepiej dogadywałam się z chłopakami aniżeli dziewczynami, dlatego chętniej przebywałam w ich towarzystwie. Grałam w piłkę nożną, lubiłam przepychanki, udawałam power rangers i nie tylko. Do teraz pewne zachowania nie zmieniły się, dlatego historia głównej bohaterki stała się dla mnie bardzo bliska. 


,, (...) nie wszystko musi mieć cel. Pewne rzeczy robi się tylko dla frajdy"

Opowieść, którą przedstawiła autorka jest bardzo prawdziwa. Momentami miałam wrażenie, że jej fabuła dzieje się tuż za moją ścianą. Kusi i przepełnia ogromnym ciepłem, który otula czytelnika jak przyjemna kołdra. Przedstawia przemianę głównej bohaterki, przeistaczania się z dziewczynki w kobietę, a także odnajdywania swojego prawdziwego ,,ja". Nie zabraknie tęsknoty za matczyną miłością, borykania się z kobiecymi sprawami o których się nie ma pojęcia, a także wsparcia ze strony przyjaciół i najbliższych. To książka o dojrzewaniu, o przeistoczeniu się z pączka w piękny kwiat, o zmianach w życiu, akceptacji samej siebie.

Powieść mimo, że lekka i bardzo szybko się ją czyta, porusza wiele ciekawych kwestii, które trafiają do serca. To nie tylko opowieść o nastolatkach i dla nastolatek, ale też dla starszych roczników. Sądzę, że każda kobieta znajdzie w tej historii coś dla siebie, zostanie przepełniona niezliczonymi emocjami, jakie biją z książki, a także na nowo powróci do czasów, gdy się miało naście lat. Gorąco polecam!


Tytuł: Chłopak z sąsiedztwa
Autor: Kasie West
Wydawnictwo: Feeria young
Ilość stron: 350
Ocena: 6/6

Komentarze