Chłopak z innej bajki- za co kocham twórczość autorki




"Nie wszystko, co nas przeraża jest złe, czasem trzeba się odważyć i ruszyć w nieznane."


Czy wspominałam wam o tym, że kocham książki Kasie West? Nie? Kocham, KOCHAM jej twórczość, jej opowieści, bohaterów! Wszystko, co wychodzi spod jej pióra. Uważacie, że przesadzam? Nigdy nie byłam bardziej poważna niż w tym przypadku. Autorka od pierwszej książki skradła moje serce. W ciemno wezmę wszystko, co stworzy bo wiem, że nigdy mnie nie zawiedzie. Przeniesie do bajkowego świata, gdzie magia miłości walczy z ciężką rzeczywistością. Do bohaterów z bagażem doświadczeń, do żywych, barwnych, zabawnych postaci, którzy umilą czas, zaspokoją ciekawość i dostarczą wiele niezapomnianych wrażeń.

,,Pierwszą rzeczą jakiej nauczyłam się o bogaczach, było to, że uważają zwykłych ludzi za zabawne urozmaicenie życia, ale nigdy, absolutnie nigdy, nie chcą mieć z nimi nic wspólnego. I mnie to pasuje. Bogacze to inny gatunek ludzi, który obserwuję jedynie z bacznej odległości. Nie wchodzę z nimi w interakcje.''


Czy w prawdziwym życiu może się zdarzyć historia niczym z bajki? Siedemnastoletnia Caymen mieszka wraz z mamą nad sklepem z porcelanowymi lalkami. Ledwo wiążą koniec z końcem, jednak pomimo różnych problemów są bardzo szczęśliwe. Wszystko się zmienia, gdy w życiu Caymen pojawia się przystojny, bogaty Xander, który zmieni wiele w życiu obu kobiet.

,,Brak poczucia szczęścia bierze się z niespełnionych oczekiwań.''


Powiecie, że opowieści autorki są banalne, błahe, takie jak każde inne. Ja jednak uważam, że mają coś w sobie, coś niezwykłego przez, co czytelnik z wypiekami na twarzy pochłania kolejne rozdziały, by dowiedzieć się jak potoczą się dalsze losy bohaterów. Nie sposób ich nie lubić. Są ciepli, przyjaźni, sprawiają, że uśmiech nie schodzi z twarzy, a w sercu rozlewa się przyjemne ciepło.

,,Uczucia mogą być najkosztowniejszą rzeczą na tym świecie.''


,,Chłopak z innej bajki''połknęłam w jeden dzień, co nie zdarza się często przy moim nadmiarze obowiązków i nauki. Jednak, gdy lektura w końcu do mnie trafiła, wszystko poszło w odstawkę po to, bym mogła bez żadnych ograniczeń zatopić się w opowieść ulubionej pisarki. Gdy czytam mam wrażenie, że bohaterowie są tuż obok mnie. Widzę ich rozterki, emocje jakie malują się na ich twarzach, mogę zajrzeć w ich życie, poznać ich bliżej, o czym marzą, czego tak naprawdę pragną i za czym tęsknią.

,,Bywa, że drobiazgi na swój maleńki sposób potrafią przywołać kogoś dla nas ważnego.''


Przez opowieść się po prostu płynie. Akcja stopniowo rozwija się, nie popędza toczącej się historii. Wszystko ma swoje odpowiednie miejsce. Powieść jest spójna, a zarazem piękna. Od razu po przeczytaniu lektury uśmiech nie schodził mi z twarzy, a bohaterowie nie chcieli na długo zniknąć z mojej podświadomości.

,,Wszystko przychodzi o wiele łatwiej, gdy nie trzeba polegać na innych.''

Jeśli szukasz lekkiej, przyjemnej lektury, która oderwie cię od szarej, ponurej rzeczywistości, to ta opowieść jest właśnie dla ciebie. Umili czas, naładuje pozytywnymi endorfinami, rozbawi, a przede wszystkim uczy i skłania do refleksji. Gorąco polecam.


Tytuł: Chłopak z innej bajki
Autor: Kasie West
Wydawnictwo: Feeria young
Ilość stron: 352
Ocena: 6/6

Komentarze