Za zakrętem- doskonała lektura z którą warto się zapoznać- pod patronatem CzBK


Jak tragedia potrafi zmienić ludzkie życie? Wystarczy, że znajdziesz się w nieodpowiednim miejscu i niewłaściwym czasie, a twój świat zostaje zniszczony jak domek z kart. Uciekasz przed przeszłością, bólem, nienawiścią do osób, które odebrały ci to, co najważniejsze. Niestety straszne demony znajdą cię nawet w bezpiecznym miejscu, który sobie zbudowałeś.

Pewnego dnia życie trzydziestodwuletniej Agnieszki i małego Dawida zmienia się diametralnie. Tragiczna śmierć rodziców zmusza bohaterów do wyjazdu. W ich domu nie czują się bezpiecznie. Muszą uciekać, jak najdalej stąd. Gdzieś, gdzie przeszłość ich nie dopadnie. Przeszywa ich strach, obawa, że zostaną odnalezieni. Czy odnajdą miejsce, gdzie na nowo uwierzą w dobroć ludzi?

Raptem dwa lata temu miałam okazję przeczytać debiutancką powieść Anny Kasiuk pt.: ''Piąte- nie zabijaj'. Książkę bardzo niezwykłą, która na długo zapadła mi w pamięci. Już wtedy wiedziałam, że pisarka ma ogromny potencjał i jeszcze nie raz o niej usłyszymy. Pokazała mi świat w którym bohaterka, dotknięta straszną tragedią, na nowo otwiera się przed innymi. Jak poszukuje swojego miejsca na ziemi, miłości, bezpieczeństwa, a przede wszystkim zapomnienia o tym, co jest złe. Teraz powraca w zupełnie innej odsłonie. Jest zmieniona, ulepszona, bardziej przemyślana, rozbudowana i dojrzalsza. Pod inną okładką, tytułem, wydana pod skrzydłami Novae Res.

Kolejny raz jestem zachwycona, wzruszona powieścią. Chwyciła mnie za serducho, duszę, poturbowała emocjonalnie. Nie raz doprowadziła do łez, złości, a nawet śmiechu. Skłoniła do głębokiej refleksji, uświadamia, że na świecie żyją jeszcze ludzie, którzy na widok krzywdy innych potrafią wyciągnąć do kogoś rękę nie oczekując nic w zamian. Autorka pokazała prawdziwe historie, które mogły mieć miejsce w rzeczywistości. Pochłaniając dobrze mi znaną, lecz bardziej rozbudowaną opowieść miałam wrażenie jakby Anna siedziała w epicentrum wydarzeń i wszystko skrzętnie zapisywała, by później opisać swoim czytelnikom to, co zobaczyła na własne oczy. 

Bohaterowie są barwni, charakterystyczni, prawdziwi, z bagażem doświadczeń, okaleczeni przez życie. Łatwo zaskarbiają sobie naszą sympatię. Najbardziej ze wszystkich postaci pokochałam Anielę. To niesamowita osoba, ciepła, bardzo mądra, potrafi znaleźć rozwiązanie nawet jeśli myśli się, że żadnego wyjścia z trudnej sytuacji w ogóle nie ma, umie wysłuchać, doradzić, pomoże bezinteresownie, a takiej osoby to ze świecą szukać! Bardzo pokochałam Anielę i gdyby żyła naprawdę chętnie bym ją poznała i poznała jej spostrzeżenie na wiele spraw. 

To zupełnie inna historia od serii Łowisk. Zawiera w sobie inne przesłanie, opowieść, która zaciekawia czytelnika od pierwszej strony i nie pozwala oderwać się od lektury do samego końca. Zaskakuje, wzrusza, doprowadza do łez, intensywnego myślenia, do zastanowienia się nad tym, co jest w życiu najważniejsze i jak poradzić sobie z demonami przeszłości. Piękna, szczera, nie przerysowana, z wieloma emocjami, które z łatwością dostrzeżemy czytając ,,Za zakrętem''. Gorąco polecam.

Tytuł: Za zakrętem
Autor: Anna Kasiuk
Wydawnictwo: Noveares
Ilość stron: 450
Ocena: 6/6

Komentarze