Świąteczny list - ta historia oczaruje każdego


Uwielbiam zatracać się w czytanych powieściach, wyobrażać sobie rozmaite krajobrazy, do których pozwala mi zawitać autor. Poznawać nowe jak i stare miejsca, w których zawsze pozostawiam cząstkę mojego serca. Czuć te wszystkie emocje, być nimi otulona, móc żyć życiem, o którym nawet mi się nie śniło. Przekraczać magiczną granicę między rzeczywistością, a światem, w którym mogę być kim tylko zapragnę.

Z przyjemnością zatraciłam się w cudownym ,,Świątecznym liście''. Co tu dużo mówić. Oczarowała mnie, zachwyciła, pobudziła zmysły i pozwoliła na chwilę przeistoczyć się w damę XIX wieku. Chłonęłam otaczający krajobraz i z przejęciem obserwowałam rozgrywające się wydarzenia. Zagryzałam zęby z powodu niepowodzeń i mocno zaciskałam kciuki, żeby wszystko dobrze się skończyło, gdy na nowo widziałam światełko w tunelu. Opowieść mnie odprężyła, wyciszyła, sprawiła, że przez moment zapomniałam o wszystkim, żyjąc w świecie, o którym nawet mi się nie śniło. Mimo, że historia jest dosyć przewidywalna, wiemy jak się zakończy, ale ta baśniowa lektura tak mną zawładnęła, że chłonęłam wszystko to, co serwowała mi autorka. Dałam się ponieść urokowi, czarowi przenoszenia w czasie i niezłemu klimatowi Nowego Jorku.

Książka jest ciepła, bardzo przyjemnie pochłania się kolejne rozdziały. Czytelnik z przejęciem obserwuje poczynania bohaterów, mocno im kibicuje, by ich wspólna historia skończyła się szczęśliwie. Cieszę się, że mogłam poznać tę lekturę. Naładowała mnie pozytywnymi emocjami, pokrzepiła serce i wywołała szeroki uśmiech na twarzy. Otworzyłam magiczne drzwi do miejsca z którego już nie chciałam wracać. Do świata postaci, którzy urzekli mnie swoją mądrością, sercem i życzliwością.

I może ta historia nie jest stricte świąteczna, więc nie nastawiajcie się zbytnio na wielkie przygotowania jak w innych powieściach, ale ma ten swój czar, ten cudowny klimat, który pojawia się zawsze z nastaniem grudnia. Oczekiwania, nostalgia, magia i niesamowita radość. Gorąco polecam.

Tytuł: Świąteczny list
Autor: Elyse Douglas 
Wydawnictwo: Kobiece
Ilość stron: 360
Ocena: 6/6

Komentarze

  1. Poczekam z lekturą tej książki do okresu przedświątecznego. 😊

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz