Przebudzeni - wyśmienity cykl, który skradł moje serce


Mitologia, książęta Egipscy, ekscytująca przygoda, tajemnice, które trzeba rozwiązać, emocje sięgające zenitu, zło czyhające na każdym kroku - to wszystko tworzy idealną całość, niesamowitą historię, od której nie sposób się oderwać. Opowieść trzyma w swoich szponach od początku aż do samego końca. Fantastyka młodzieżowa przy której wyśmienicie się bawiłam.

Cykl ,,Strażnicy Gwiazd'' zachwycił mnie pod każdym względem. Nie sądziłam, że ten cykl aż tak przypadnie mi do gustu. Pierwszy raz spotkałam się z mitologią staroegipską, nie wiedziałam z czym to się je, a po pochłonięciu książki zapragnęłam się w to wszystko jeszcze bardziej zagłębić. Autorka doskonale połączyła współczesność z motywem wierzeń egipskich, całe otoczenie chłonęłam z wypiekami na twarzy, opowieść tak wciąga, że nie potrafiłam rozstać się z tą cudowną historią ani na moment. Gdy już musiałam odliczałam minuty do tego, abym znowu mogła na nowo zatopić się w tym niezwykłym świecie, który stworzyła autorka.

Tutaj ciągle coś się dzieje, nie ma czasu na nudę. Akcja przyspiesza, zwalnia po czym znowu przyspiesza doprowadzając serce do szybszego bicia. Autorka nie szczędzi naszych bohaterów. Ciągle podrzuca im kłody pod nogi, nie ułatwia im zadania, którym jest dotarcie do upragnionego celu. Muszą się zmagać z wieloma przeszkodami, ze zmęczeniem, a zło nie czeka. Z każdym uderzeniem staje się coraz silniejsze, pragnie za wszelką cenę powstrzymać bohaterów przed dotarciem do celu. Postacie są świetnie wykreowane, te dobre jak i złe, cały świat został doskonale przedstawiony. Czułam się jakbym tam była i brała czynny udział we wszystkich wydarzeniach jakie miały tam miejsce. Cudowny klimat, tajemnice, które stopniowo wraz z bohaterami trzeba rozwiązać, walki, ciekawe przygody. Ten świat mnie pochłonął, zatrząsł moją rzeczywistość, zachwycił pod każdym względem.

Książka niesamowicie wciąga, gdy już zacznie się przygodę z powieścią nie sposób odłożyć jej ani na moment. Zachwyca swoją oryginalnością, mitologią staroegipską, postaciami, fabułą, klimatem. Czytelnik przeżywa opowieść wszystkimi zmysłami, przenosi się do wykreowanego świata i wraz z postaciami pokonuje kolejne przeszkody. Końcówka wbija w fotel. Miałam łzy w oczach i czułam ogromną złość, że nie miałam przy sobie drugiej części, bo książka zakończyła się w takim momencie, że muszę sięgnąć po kontynuację. Na szczęście niebawem wychodzi druga część! To będzie jedna z lepszych młodzieżówek, które miałam okazję przeczytać w tym roku. Gorąco polecam.

Tytuł: Przebudzeni
Autor: Colleen Houck
Wydawnictwo: We Need Ya
Ilość stron: 488
Ocena: 6/6 💗

Komentarze