Gra - pod patronatem CzBK


Ej ty! Tak ty! Jesteś odważny? Nie boisz się wyzwań? Wierzysz w przeznaczenie? Dasz się wciągnąć w mroczną grę? Jeśli tak to gorąco zachęcam cię do sięgnięcia po tytułową ,,Grę''. 

Pierwszy raz sięgnęłam po twórczość autorki i to jeszcze po jej debiutancką powieść z gatunku mrocznego thrillera. I muszę stwierdzić, że dałam się wkręcić w niesamowitą grę. Opowieść poznajemy z trzech różnych perspektyw. Autorka pozwala dojść do głosu postaciom, które z pozoru są zwyczajne, ale gdy zajrzy się głębiej w powieść, odkrywamy ich mankamenty, ciemność, która ich otacza. Zaglądamy, wgłąb ich myśli, o czym myślą w danej sytuacji, w której się znaleźli. Z początku historia toczy się spokojnie, leniwie, ale z każdym kolejnym rozdziałem wzrasta napięcie i niepewność. Przekartkowuje się strony w zastraszającym tempie z chęci poznania, co wydarzy się dalej. 

Emocje się nasycają, potęgują oczekiwanie na to, co się wydarzy i jakie kroki podejmą bohaterowie, by zatrzymać rozpędzony pociąg, który zbliża się niebezpiecznie do katastrofy. Jest intrygująco, czasami mrocznie, temperatura wzrasta. Na zewnątrz są nieskazitelni, ale w środku przepełnia ich mrok, zepsucie. Akcja wciąga nas od samego początku w powieść. Ciągle coś się dzieje, nie ma chwili na odpoczynek. Gdy musiałam odłożyć książkę na półkę, czułam jak historia mnie przyzywa, bym zatopiła się znowu w jej odmęty. Pozwoliła kierować się jak marionetka do ostatecznego finału. 

Uwielbiam historie, które mnie wciągną w niesamowity świat. Oczarują i doszczętnie zawładną rzeczywistość. Od takich książek trudno mnie oderwać, a ,,Grze'' się udało i to dosłownie. Czytałam powieść praktycznie wszędzie, gdzie się dało. Tak dałam się jej zawładnąć, że po skończeniu lektury nadal przeżywałam to, co się tam wydarzyło. To historia o stwarzaniu pozorów, o tajemnicach, które skrzętnie skrywa się w murach domu. Pojawiają się sytuacje paranormalne, groza, niepewność. Każda z postaci posiada niezły portret psychologiczny. Tu nie ma bohatera, któremu się w pełni kibicuje. Każdy z nich jest specyficzny, mają wiele za uszami, ale są intrygujący i z każdą kolejną stroną człowiek jest ciekawy, do jakich rzeczy będą jeszcze w stanie się posunąć. Gorąco polecam. 

Tytuł: Gra
Autor: Marta Matyszczak
Ilość stron: 340
Ocena: 5/6 

Komentarze

Prześlij komentarz