Naprawdę jaki jesteś - trudny ale zarazem ważny temat, który trzeba przeczytać!


Nim przysiądziesz do lektury, otwórz umysł i swoje serce. Chłoń doznania, emocje i staraj się nie oceniać. Żyj historią, ciesz się wspaniałą fabułą dopracowaną w najmniejszych szczegółach i nie zamykaj się na poglądy, stereotypy. Daj szansę opowiedzieć Hermanowi swoją historię widzianą jego oczami. Zobaczysz, że pokaże ci prawdę, akceptację siebie i zrozumienie. Poruszy najczulsze struny w sercu i na długo zapadnie w pamięć. 

Po długim czasie myślę, że jestem w stanie opowiedzieć wam, co nieco o książce. Nie wiem, czy w pełni oddam to, co wywołała we mnie ta historia, jaki ogrom spustoszenia zrobiła w mym sercu, duszy i umyśle. Ale się postaram ;) 

Tę książkę powinien przeczytać każdy bez wyjątku. Porusza ważny temat poszukiwania swojego prawdziwego ,,ja''. Historia opowiada o próbie zrozumienia swoich odczuć, przeżyć, o tolerancji, odrzuceniu, trudnych wyborach i wielu innych. Tym światem się po prostu żyje, chłonie wszystkimi zmysłami, spija każde przeczytane słowo. Stałam się Hermanem, postacią uwięzioną między powinnością wobec ojca a tym, czego pragnę ja sama. Czułam wzbierający we mnie lęk, obawę przed nieznanym, zaprzeczenie, niedowierzanie. Miotałam się, warczałam, nie potrafiąc znaleźć sobie miejsca w świecie, do którego należałam. Jakbym zarazem należała do społeczności, zgadzała się z jego poglądami i przekonaniami, a z drugiej zaprzeczała i zgadzała się ze swoją prawdziwą naturą, która wciąż czeka na uwolnienie. 

Autorka stworzyła autentyczną postać, taką, która mogłaby żyć wśród nas. Osobę, która na zewnątrz zakłada maskę, a w środku toczy walkę z samym sobą. Herman urzekł mnie swoją historią, poruszył serce i umysł. Sprawił, że zatrzymałam się na chwilę i zastanowiłam nad własną lojalnością wobec bliskich, a najskrytszymi marzeniami. Pozwolił mi poczuć dotąd nieznane dla mnie myśli, doznania, przeżycia, emocje osoby, która nie potrafi zrozumieć swojej tożsamości. Która waha się, ma obawy, która chciałaby żyć dla siebie, a nie oczekiwań innych. Autorka, mimo że osadziła historię w latach trzydziestych, dobrze odzwierciedla to, co się dzieje dzisiaj współcześnie. Jak potrafimy oceniać, szydzić, wyśmiewać się z odmienności. Każdy ma jakąś odmienność, u jednych widać to gołym okiem, inni skrywają to skrzętnie przed całym światem. Nikt nie jest idealny, ale powinniśmy akceptować wszystkich takimi, jacy są. Czy gruby, czy chudy, czy brzydki, piękny, z inną odmiennością seksualną, praktykuje inną religię. Jesteśmy ludźmi, społecznością, różną, bo różną, ale powinniśmy akceptować odmienność, patrzeć sercem, a nie umysłem. 

,,Naprawdę jaki jesteś'' to opowieść bogata w przeróżne emocje. Gdy zajrzy się do opowieści, od razu przesiąka się jej mocą, urokiem i wyjątkowością. Nie sposób oderwać się od czytanej powieści, chłonie się wszystkimi zmysłami to, co chce nam przekazać autorka. Napisana z dbałością, delikatnością. Zamykając oczy, mogłam przenieść się do lat trzydziestych. Widzieć przedwojenną Warszawę, uczestniczyć w spektaklach kabaretowych i pomagać zagubionemu odnaleźć swoją własną drogę. To była dla mnie wspaniała przygoda, o której długo nie zapomnę. Gorąco polecam! Książkę umieściłam w swoim zestawieniu najlepszych powieści 2019 r. 

Tytuł: Naprawdę jaki jesteś
Autor: Agnieszka Walczak-Chojecka
Wydawnictwo: Edipresse 
Ilość stron: 352
Ocena: 6/6

Komentarze

  1. Emocjonalne książki poruszające ważny temat, to zdecydowanie to, co lubię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chciałabym ją przeczytać, ale jeszcze nie dotarłam do niej.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz