Gra - dajcie się wciągnąć w nieczystą grę


Czy potrafimy słuchać własnego serca? Dać mu się porwać w stu procentach, bez żadnych uprzedzeń, nieścisłości, nie zważając na przeciwności losu? Życie bez miłości straciło, by sens. Bez niego człowiek przestaje istnieć, traci własne człowieczeństwo i staje się tylko pustą skorupą. Co się stanie w przypadku tych, którzy zaplanowali niebezpieczną grę? Czy miłość stanie się dla nich wszystkim? A może zgubi ich własna chciwość i pewność siebie?

Tutaj nie znajdziecie pozytywnych bohaterów. Tu są tylko brudne, parszywe, perfidne, cyniczne, ociekające złem postacie. Patrzące na swój czubek nosa, egoizm wylewa się z nich falami, są manipulacyjne, potrafią zdradzać, uwodzić, po to, by osiągnąć swój cel. Posiadają mroczne sekrety i mimo wielu negatywnych cech normalnie ich polubiłam! Mimo ich podłości, nieczystych gier, z zapartym tchem obserwowałam rozgrywające się wydarzenia. Złościłam się na nich, ale nie byłam w stanie odłożyć książki z nimi ani na moment. Tak się dałam wciągnąć w tę nieczystą grę, że o niczym innym nie potrafiłam myśleć, tylko o tym, by jak najszybciej dojść do końca i poznać finał całej historii. Ta opowieść przyciąga jak magnes. Z jednej strony odpycha negatywnymi postaciami, w których jest tchórzliwość, niezdecydowanie, egoizm, cynizm i niezła gra aktorska, a z drugiej zachwyca oryginalnością i pomysłem na takie przedstawienie klasyki. Autorka nie bała się wziąć na warsztat znanej i cenionej powieści, tak by przekształcić ją w coś niezwykłego, skomplikowanego, zapierającego dech historii. Z jednej nici połączonej z drugą potrafiła stworzyć fascynujący obraz zdarzeń, czytając ma się wrażenie, jakby postacie żyły własnym życiem. Jakby wyzwoliły się z woli autorki i same nakreślały swoje losy, jak powinny wyglądać. Z niebywałą fascynacją czytelnik obserwuje rozgrywające się wydarzenia, zaciska zęby ze złości, z chęci potrząsania postaciami za ich postępowanie.

Już wiecie, że nie znajdziecie tu pozytywnych wzorców. Jednak nie rezygnujcie przez to z czytania książki. Są tu nie tylko postacie, które traktują człowieka jak zabawki dla swojej uciechy, mizerne, tchórzliwe, egoistyczne, ale oprócz nich pojawiają się w powieści ludzkie dramaty, trudność z przejrzeniem na oczy, uświadomienie sobie prawdy i cała gama przeróżnych emocji. Idealna harmonia między starym a czymś zupełnie nowym. Dajcie zawładnąć się nieczystej grze, która wniesie do życia bohaterów wiele chaosu. Gorąco polecam!

Komentarze

  1. Na tego typu książki muszę mieć specjalne nastrój, ale nie mówię nie. 😊

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz