Wszystko, czego o sobie nie wiemy - patronat CzBK - PRZEDPREMIEROWO


Znasz człowieka całe życie, jesteś z nim szczęśliwa, czujesz się kochana, myślisz, że nie może cię oszukać. Że nie skrywa przed tobą żadnych tajemnic, że cię nigdy nie skrzywdzi. Niektórzy jednak potrafią się kamuflować. Ukryć coś, co nigdy nie powinno ujrzeć światła dziennego. Jedynie tragedia jest w stanie odkryć wszystkie mankamenty tej drugiej połówki. 

Jedno wydarzenie ciągnie za sobą lawinę zdarzeń. Zacierają się dobre wspomnienia, myśli przysłonięte zdradą, niedowierzaniem, bólem i cierpieniem. Człowiek nie potrafi się odnaleźć w nowej rzeczywistości, nie wie, jak ma się zachować. Traci pewny grunt pod nogami. Pojawiają się pytania i domysły, chęć poznania prawdy, odkrycia wszystkich kart. Do tego pojawia się burzliwa miłość, ukryte pragnienia, fantazje, wojna, która zbiera żniwo, nienawiść, strata, walka, poszukiwanie własnego miejsca, swojego własnego ja, intrygi, ludzkie dramaty, problemy małżeńskie i wiele więcej. 

To bogata historia. Zawiera w sobie magię pięknego słowa, zaskakującą fabułę, wyraziste i charakterne postacie, fantastyczne utkane emocje i czar dawnych czasów, do których czytelnik wraz z postaciami się przenosi. Autorka ma bardzo ciekawy styl pisania. Jest lekki, przyjemny, potrafi z zainteresowaniem poprowadzić narrację tak, że czytelnik się nie nudzi. Potrafi zaskoczyć, zadziwić, skłonić do refleksji. Człowiek z łatwością potrafi sobie wyobrazić miejsca, w których rozgrywa się historia. Ja zamykając oczy, przenosiłam się do Szkocji, Anglii. Przechadzałam się tamtejszymi uliczkami, uciekałam przed wojennym pościgiem, poszukiwałam prawdy. Przeżywałam wraz z bohaterami wszystkie ich rozterki, oczekiwania, marzenia, bolączki. Towarzyszyłam im na każdym kroku, a czasami czułam się, jakbym stawała się częścią tego małego świata.

Tu nie ma szaleńczych zwrotów akcji, jest powolna, sunąca, ale zarazem tak piękna w swojej prostocie, żywych postaciach, tajemnicach, które trzeba odkryć, że czytelnik bez reszty zatraca się w świecie, który stworzyła autorka. Na pewno sięgnę po wcześniejsze powieści autorki. Myślę, że również się nie zawiodę. Gorąco polecam!

Komentarze