Co komu pisane - pod patronatem CzBK


Złowroga muzyka, tajemnicze pakunki, niebezpieczne i szokujące znaleziska. Kto pragnie wzbudzić strach i przerażenie? Komu zależy, by doprowadzić człowieka do skrajnego załamania? Kto rozdaje karty w tej grze i jakie są jego przesłanki? Komu warto zaufać? I kto się skrywa pod nazwą ,,Ktoś"?

To bardzo dobre studium psychologiczne. Ja do samego końca nie byłam pewna, kto jest przysłowiowym ,,Ktosiem''. Za każdym razem, gdy już myślałam, że jestem na dobrym tropie ,,Ktosia'', autorzy wytrącali mi broń z ręki i wyprowadzali na manowce. W pewnym momencie sama zaczęłam mieć wątpliwości czy mój tok rozumowania jest dobry (w ostateczności i tak wyszło, że jestem kiepskim szpiegiem :P). Opowieść budzi strach i przerażenie. Napięcie powoli wzrasta, stopniowo chwyta czytelnika w swoje obślizgłe macki, delikatnie daje o sobie znać, by po chwili wycofać się rakiem. Nie ma jakiś gwałtownych skoków, a historia biegnie swoim wolnym tempem, to jednak w czytelniku pojawia się obawa, że za chwilę coś niebezpiecznego się wydarzy i tak się staje. 

Postacie zostały bardzo dobrze wykreowane. Do samego końca nie wyjawiają wszystkich asów z rękawa, dzięki czemu do ostatecznego finiszu nie wiemy, jakie kierują nimi intencje. Niby wszystko mamy wystawione jak na tacy, jednak zagłębiając się w fabułę, czytając kolejne rozdziały historii, czytelnik ma mętlik w głowie i już sam nie wie, komu powinien ufać, a komu nie. Pojawiają się kłamstwa, manipulacje, tajemnice, niedomówienia, chęć zemsty i to wszystko jest utrzymane w świetnym klimacie niepewności, strachu, obawy i ciekawości, jak wszystko zostanie poprowadzone do końca. Z przyjemnością zagłębiłam się w tym świecie! Dałam się wywieść w pole, zmanipulować i ciągnąć za nos. Uwielbiam takie historie nieoczywiste, które zmuszą czytelnika do myślenia, do poszukiwania prawdy. Nie mogę się doczekać kolejnego dzieła od autorów! Gorąco polecam!

Komentarze