Pomocna łapa - nie spełniła moich oczekiwań


Przyznam się szczerze, że pierwszym kryterium wyboru powieści była przesłodka mordka pieska, a dopiero później jej opis. To spowodowało, że postanowiłam zapoznać się z powieścią. Miałam wobec niej duże oczekiwania, niestety bardzo się rozczarowałam. 

Najbardziej zawiódł mnie psi wątek. Miał być dużym elementem tworzącym oś fabuły, a dostałam kilka napomknięć o zwierzakach, czytając, miałam wrażenie jakby on był tam dodany na siłę i zamiast zachęcić do poznawania dalszych losów, on mnie po prostu odstraszał. Kreacja pobocznych postaci również nie nakłoniła do tego, by bardziej zżyć się z historią. Niby są, niby coś wnoszą do opowieści, jednak nie poświęca się im należytej uwagi. Za to główna postać i jej praca dodała nieco światełka w tunelu. Poszukiwanie poszlak, rozwiązywanie zagadek, ślepe zaułki, szukanie igły w stogu siana. Ten wątek najbardziej mnie zaciekawił, niestety cała reszta sprawiła, że przy czytaniu po prostu się męczyłam. Zabrakło wartkiej akcji, sarkazm nie śmieszył. Co do sarkazmu, innym może spodobać się to poczucie humoru. Ja niestety sarkazmu nie potrafię wyłapać, mam zupełnie inne poczucie humoru, z innych rzeczy potrafię się śmiać, a z innych nie, dlatego wypowiedzi bohaterów nie doprowadzały mnie do wybuchów śmiechu. 

Powieść innym może się spodobać, bo ma mocne momenty. Szczegółowa praca adwokata, poszukiwanie poszlak, by udowodnić czyjąś niewinność. Mnie głównie lektura wynudziła, gdy powieść nie wciągnie od razu, ciężko mi się później wgryźć w czytaną historię. Czuje taką niechęć i blokadę i czytanie, zamiast przynosić czystą frajdę, daje ogrom złości, a wszystko inne staje się bardziej ciekawsze od toczącej się fabuły. Mogę jedynie zachęcić was do przeczytania, byście sami mogli wyrobić sobie zdanie o tej powieści. Ja jednak po książce sensacyjnej spodziewałam się czegoś więcej. Ani nie polecam, ani nie odradzam. 

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Taniej Książce. Książkę możecie znaleźć tu: Pomocna łapa. Zamieszczam również fragment powieści, może was zainteresuje do tego, by powieść przeczytać: Pomocna łapa

Komentarze