Nowe życie - fantastyczna historia!

 


To moje pierwsze spotkanie z twórczością pani Joanny Jax i na pewno nie ostatnie. Już rozumiem te ogromne zainteresowanie powieściami autorki, bo sama zakochałam się w jej piórze! Niedawno w moje ręce trafiła książka ,,Nowe życie'', dzięki uprzejmości wydawnictwa ,,Skarpa Warszawska''. Są to dalsze losy postaci z serii ,,Saga Wołyńska'', jednak fabuła została tak doskonale poprowadzona, że z łatwością potrafiłam się odnaleźć w czytanej powieści, bez znajomości wcześniejszych części. Sięgnę jednak po ,,Sagę Wołyńską'', bo pomimo zawartych informacji, co się takiego wcześniej wydarzyło w życiu postaci, chciałabym zgłębić ich życiorys nieco głębiej. Bo ich szczerze polubiłam i z zapartym tchem obserwowałam ich losy, to, jak próbują odnaleźć się w nowej rzeczywistości, to, jak radzą sobie z przeciwnościami losu i jakie towarzyszą im emocje podczas przeszkód, na które natrafiają po drodze swojej tułaczki. A trochę tych postaci przewinęło się przez powieść i powiem szczerze, że każdy został dopracowany pod każdym względem. Charakterne i emocjonalnie, dzięki czemu czytelnik mocno przywiązuje się do tych bohaterów i z ogromnym zaangażowaniem obserwuje ich podróż przez meandry niełatwej codzienności. 

Powojenny obraz Wrocławia, gruzy, zgliszcza, krew i trupy. Miało być już lepiej, ale wkracza nowa władza, która wprowadza kolejną twardą rękę. Jak postacie odnajdą się w nowej rzeczywistości? Czy odnajdą szczęście? Czy będą mogli żyć spokojnie? Co ich jeszcze czeka na tej drodze, na której się znaleźli? Tego musicie przekonać się sami. Ja wprost nie mogę się doczekać kontynuacji. Autorka tak zakończyła pierwszy tom, że z niecierpliwością wypatruje drugiego tomu, by poznać, co wydarzy się dalej. Strach o ulubionych bohaterów się potęguje . Czy wszyscy wyjdą z tego cało? Gorąco polecam!

Komentarze